. .

شما اینجا هستید

مطالب تصادفی در سایت علمی نخبگان جوان | com.نخبگان

پیغام خطا

User warning: The following theme is missing from the file system: shoma5. For information about how to fix this, see the documentation page. در _drupal_trigger_error_with_delayed_logging() (خط 1156 از /home/javan/domains/nokhbegan.co/public_html/includes/bootstrap.inc).

کثیف‌کاری، مهارت یادگیری کودکان را به شدت تقویت می‌کند!

PDF version
کل آرا: 105
کثیف‌کاری، مهارت یادگیری کودکان را به شدت تقویت می‌کند!
نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، کودکانی که بیشتر اقدام به لمس کردن، چنگ زدن و چشیدن اشیای اطراف خود می‌کنند، از توانایی بهتری در یادگیری برخوردار هستند!

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، کودکانی که بیشتر اقدام به لمس کردن، چنگ زدن و چشیدن اشیای اطراف خود می‌کنند، از توانایی بهتری در یادگیری برخوردار هستند!
کثیف کاری کودکان شاید برای والدین چندان خوشایند نباشد، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این رفتار می‌تواند درک کودک از دنیای اطراف خود را افزایش دهد.

تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه آیوا نشان می‌دهد، کودکانی که اقدام به چنگ زدن، لمس و حس کردن، چشیدن و حتی پرتاب اشیاء اطراف خود – بویژه مواد غذایی – می‌کنند،‌ از توانایی بهتری در یادگیری برخوردار هستند.
در این مطالعه توانایی یادگیری 72 کودک 16 ماهه با قرار دادن اشیاء مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت؛ محققان 14 شیئ غیر جامد مانند مربای توت فرنگی، ‌پنیر،‌ سس شکلات و سوپ را در دسترس کودکان قرار داده و نام هرکدام از اشیا را با کلمات ساده‌ای مانند dax یا kiv به کودکان یاد دادند.

چند دقیقه بعد همان اشیاء در اشکال متفاوت در اختیار کودکان قرار داده و از آنها خواسته شد که این اشیا را شناسایی کنند.نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، کودکانی که بیشتر کثیف کاری کرده و اقدام به چنگ زدن، برداشتن و بردن شییء به سمت دهان کرده بودند، نام اشیاء بیشتری را در مقایسه با کودکان تمیز و مرتب به خاطر سپرده بودند.

شانس شناسایی درست اشیاء در کودکان با رفتار کثیف‌کاری 70 درصد اعلام شده است که این آمار برای کودکان تمیز و مرتب تنها 50 درصد است.
در بخش دیگری از این مطالعه کودکان به دو گروه تقسیم شدند و یگ گروه روی صندلی‌های بلند و گروه دیگر روی میز نشانده شدند؛ کودکانی که روی صندلی بلندتر بودند، عملکرد شناختی بهتری در مقایسه با گروه دوم داشتند، چراکه امکان لمس و کثیف کاری بیشتری برای آنها فراهم شده بود.

دکتر «لاریسا ساموئلسون» نویسنده ارشد این مطالعه تأکید می کند: بازی کردن و لمس اشیاء مختلف می تواند مهارت یادگیری کودک را بشدت تقویت کند.
نتایج این مطالعه در مجله developmental science منتشر شده است.

منبع:بیتوته

بازنشر: سایت علمی نخبگان جوان

افزودن دیدگاه جدید

ویژه های سایت

مشاوره و اخذ استاد راهنما

هسته ی علمی رسانه بر خط نخبگان جوان با بیش از 180 نفر دکترا و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و اساتید...

و دیگر خدمات رسانه بر خط نخبگان جوان

معرفی فناوران در تمامی رشته ها به سازمان ها و ارگان های طرف قرارداد رسانه برخط نخبگان جوان ...

مشاوره و اخذ استاد راهنما
و دیگر خدمات رسانه بر خط نخبگان جوان

نظر سنجی

  • تعداد مقالات: 2,156
  • بازدید امروز : 21343
  • بازدید دیروز: 49412

افراد آنلاین:

537

اکنون ساعت   10:08 am به وقت تهران میباشد.

امروز: شنبه 10 اسفند 1398

 

اینستاگرام: @majles.e.javan تلگرام: @majles.e.javan

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت com.نخبگان مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
مسئولیت مطالب ارسالی کاربران بر عهده سایت علمی نخبگان جوان نمی باشد

تهیه و تنظیم مطالب: com.نخبگان