دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مثال هایی از جاوا

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    computer softwere
    نوشته ها
    596
    ارسال تشکر
    2,554
    دریافت تشکر: 2,162
    قدرت امتیاز دهی
    406
    Array

    پیش فرض مثال هایی از جاوا

    در زیر نمونه‌ای از برنامه‌ای که در جاوا نوشته شده‌است آورده شده است. البته برای کامپایل کردن این برنامه بایستی JDK بر روی سیستم مورد نظر نصب شده باشد.
    public class Test{
    public static void main(String[] args) {
    System.out.println("HelloWorld!");
    }
    }

    برای اجرای برنامه بالا، ابتدا باید یک فایل به نام Test.java ساخته شود و سپس کامپایل شود: ‎
    $ javac Test.java

    سپس یک فایل خروجی به نام Test.class دریافت می‌شود. بعد با استفاده از دستور زیر برنامه قابل اجرا است:


    $ java Test



    مثال ها

    برنامه Hello world به این صورت در زبان جاوا می‌تواند نوشته شود:
    // HelloWorld.java
    public class HelloWorld {
    public static void main(String[] args) {
    System.out.println("Hello, World!");
    }
    }

    بر طبق قرارداد فایل هل بعد از کلاس های عمومی نام گذاری می‌شوند.سپس باید پسوند java را به این صورت اضافه کرد: Hello world.java .این فایل اول باید با استفاده از کامپایلر جاوا به بایت کد کامپایل شود.در نتیجه فایل Hello world.class ایجاد می‌شود.این فایل قابل اجرا است.فایل جاوا ممکن است فقط یک کلاس عمومی داشته باشد.اما می‌تواند شامل چندین کلاس با دستیابی عمومی کمتر باشد.

    کلاسی که به صورت خصوصی تعریف می‌شود ممکن است در فایل .java ذخیره شود.کامپایلر برای هر کلاسی که در فایل اصلی تعریف می‌شود یک کلاس فایل تولید می‌کند.که نام این کلاس فایل همنام کلاس است با پسوند .class

    کلمه کلیدی public (عمومی) برای قسمت هایی که می‌توانند از کد های کلاس های دیگر صدا زده بشوند،به کهر برده می‌شود. کلمهٔ کلیدی static (ایستا) در جلوی یک تابع ،یک تابع ایستا را که فقط وابسته به کلاس است و نه قابل استفاده برای نمونه‌هایی از کلاس،نشان می‌دهد.فقط تابع های ایستا می‌توانند توسط اشیا بدون مرجع صدا زده شوند.داده‌های ایستا به متغیر هایی که ایستا نیستند،نمی توانند دسترسی داشته باشند.

    کلمهٔ کلیدی void (تهی) نشان می‌دهد که تابع main هیچ مقداری را بر نمی گرداند.اگر برنامهٔ جاوا بخواهد با خطا از برنامه خارج شود،باید system.exit() صدا زده شود. کلمهٔ main یک کلمهٔ کلیدی در زبان جاوا نیست.این نام واقعی تابعی است که جاوا برای فرستادن کنترل به برنامه ،صدا می‌زند.برنامه جاوا ممکن است شامل چندین کلاس باشد که هر کدام دارای تابع main هستند.

    تابع main باید آرایه‌ای از اشیا رشته‌ای را بپذیرد.تابع main می‌تواند از آرگومان های متغیر به شکل public static void main(string…args) استفاده کند که به تابع main اجازه می‌دهد اعدادی دلخواه از اشیا رشته‌ای را فراخوانی کند. پارامترstring[]args آرایه‌ای از اشیا رشته ایست که شامل تمام آرگومان هایی که به کلاس فرستاده می‌شود،است.

    چاپ کردن،قسمتی از کتابخانهٔ استاندارد جاوا است.کلاس سیستم یک فیلد استاتیک عمومی به نام out تعریف کرده است.شی out یک نمونه از کلاس printstream است و شامل تعداد زیادی تابع برای چاپ کردن اطلاعات در خروجی استاندارد است.همچنین شامل println(string) برای اضافه کردن یک خط جدید برای رشتهٔ فرستاده شده اضافه می‌کند.

    کلاس های خاص

    Applet (برنامه‌های کاربردی کوچک)

    اپلت جاواها برنامه‌هایی هستند که برای کاربردهایی نظیر نمایش صفحات وب در جستجوگر وب، ایجاد شده‌اند. واژهٔ import باعث می‌شود کامپایلر جاوا کلاس‌های javaapplet.Applet وjava.awt.Graphics را به کامپایل برنامه اضافه کند. کلاس Hello کلاس Applet را توسعه می‌دهد. کلاس اپلت چارچوبی برای کاربردهای گروهی برای نمایش و کنترل چرخهٔ زندگی اپلت، درست می‌کند. کلاس اپلت یک تابع پنجره‌ای مجرد است که برنامه‌های کوچکی با قابلیت نشان دادن واسط گرافیکی برای کاربر را فراهم می‌کند. کلاس Hello تابع موروثی print(Graphics) را از سوپر کلاس container باطل می‌کند، برای اینکه کدی که اپلت را نمایش می‌دهد، فراهم کند. تابع paint شی‌های گرافیکی را که شامل زمینه‌های گرافیکی هستند را می فرستد تا برای نمایش اپلت‌ها استفاده شوند. تابع paint برای نمایش "Hello world!" تابع drawstring(string,int,int) را صدا می‌زند.

    Servlet

    تکنولوژی servlet جاوا گسترس وب را به آسانی فراهم می‌کند.و شامل مکانیزم هایی برای توسعهٔ تابعی سرور وب و برایدسترسی به سیستم های تجاری موجود است.servlet قسمتی از javaEE است که به درخواست های مشتری پاسخ می‌دهد.
    // Hello.java
    import java.io.*;
    import javax.servlet.*;

    public class Hello extends GenericServlet {
    public void service(ServletRequest request, ServletResponse response)
    throws ServletException, IOException {
    response.setContentType("text/html");
    final PrintWriter pw = response.getWriter();
    pw.println("Hello, world!");
    pw.close();
    }
    }

    واژهٔ import کامپایلر جاوا را هدایت می‌کند که تمام کلاس های عمومی و واسط ها را از بسته‌های java.io وjava.servlet را در کامپایل وارد کند.

    کلاس Hello کلاس Genericservlet را توسعه می‌دهد. کلاس Genericservlet واسطی برای سرور فراهم می‌کند تا درخواست را به servlet بفرستد و چرخهٔ زندگی servlet را کنترل کند.

    صفحهٔ سرور جاوا

    صفحهٔ سرور جاوا قسمتی از سرور javaEE است که پاسخ تولید می‌کند.نوعاَ صفحات HTML به درخواست های HTTP از مشتری.JSP ها کد جاوا در صفحهٔ HTML را با استفاده از حائل <%and%> اضافه می‌کنند.JSP به javaservlet کامپایل می‌شود.

    کاربرد swing (تاب خوردن)

    Swing کتابخانهٔ واسط گرافیکی کاربر است برای پلت فرم javaSE. ابزاری مشابه پنجره، GTK و motif توسط شرکت sun فراهم شده‌اند. این مثال کاربرد swing یک پنجرهٔ واحد همراه با Hello world را ایجاد می‌کند.
    // Hello.java (Java SE 5)
    import java.awt.BorderLayout;
    import javax.swing.*;

    public class Hello extends JFrame {
    public Hello() {
    super("hello");
    setDefaultCloseOperation(WindowConstants.EXIT_ON_C LOSE);
    setLayout(new BorderLayout());
    add(new JLabel("Hello, world!"));
    pack();
    }

    public static void main(String[] args) {
    new Hello().setVisible(true);
    }
    }

    اولین جملهٔ import کامپایلر جاوا را هدایت می‌کندتا کلاس Borderlayout را از بستهٔ java.awt در جاوا به کامپایل اضافه کند. و import دوم همهٔ کلاس های عمومی و واسط آن ها را از بستهٔ javax.swing اضافه می‌کند. کلاس Hello کلاس Jframe را توسعه می‌دهد.کلاس Jframe یک پنجره با میلهٔ عنوان و کنترل بستن است.

    زمانی که برنامه آغاز می‌شود،تابع main با JVM صدا زده می‌شود.این یک نمونهٔ جدید از کلاس Hello را ایجاد کرده و با صدا زدن تابع setvisible(boolean) با مقدار true نمایش داده می‌شود.

    Generic

    قبل از کلاس های عمومی برای هر متغیر باید یک نوع خاص تعریف می‌کردیم.به عنوان مثال برای کلاس های ظرف این امر مشکل بود زیرا را آسانی برای ایجاد یک container وجود نداشت که نوع های خاصی از اشیا را بپذیرد.کلاس های عمومی اجازه می‌دهند نوع زمان کامپایل ،بدون نیاز به ایجاد تعداد زیادی از container ،چک شود.همه آنها کدهای مشابهی دارند.

    کتابخانه‌های کلاس

    کتابخانه‌های جاوا که به صورت بایت کد از کد اصلی کامپایل شده اند،برای پشتیبانی از بعضی از کاربرد های جاوا،توسطJRE منتشر شده است. مثال هایی از این کتابخانه‌ها عبارتند از:
    کتابخانه‌های مرکزی که شامل:
    کتابخانه‌هایی که برای ساختار داده کاربرد دارند.مثل لیست ها،درخت ها،مجموعه ها،مترجم ها.
    کتابخانهٔ پرداز XML (تجزیه،تغییر شکل،اعتبار)
    کتابخانه‌های موضعی و بین المللی
    کتابخانه‌های انتگرال گیری که امکان تایپ کردن توسط سیستم های بیرونی را می‌دهند.
    JDBC برای دستیابی به داده ها
    JNDI برای مراجعه و کشف کردن
    CORBA & RMI برای توسعهٔ کاربرد توزیع کردن
    کتابخانه‌های واسط کاربر
    AWT (توابع پنجره‌ای مجرد)که قسمت هایی از GUI را فراهم می‌کنند.
    کتابخانه‌های swing که در AWT ساخته شده اند اما کاربرد هایی از AWT widgetry را فراهم می‌کنند.
    APL ها برای ضبط صدا،پردازش و بازنواختی
    کاربردهای وابستهٔ پلت فرم ماشین های مجازی جاوا
    Plugins که توانایی اجرا شدن در جستجوگر های وب را به اپلت می‌دهد.
    java web start
    دادن مجوز و مستند سازی

    ElaBel in Njavan

  2. کاربرانی که از پست مفید ElaBel سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مقاله: زبانهاي برنامه‌نويسي در هوش مصنوعي
    توسط آبجی در انجمن هوش مصنوعی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15th June 2010, 01:48 PM
  2. چرا جاوا زبانی جالب است؟
    توسط آبجی در انجمن برنامه نویسی تحت وب
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22nd February 2010, 12:26 AM
  3. Devil May Cry 4 | راهنمای جامع
    توسط PiXiE در انجمن نقد و بررسی بازی های کامپیوتری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 18th February 2010, 09:32 PM
  4. تفاوتها و شباهتهای c++,java
    توسط آبجی در انجمن برنامه نویسی تحت وب
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: 4th February 2010, 08:51 PM
  5. پروژه ی کامپیوتر : شبکه های کامپیوتری
    توسط Admin در انجمن پروژه های سخت افزار
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 7th October 2008, 04:57 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •