1- مقدمهفهرست مطالب
2- صنعت خودرو سازی در کشورهای جهان
3- استراتژی های رایج در صنعت خودرو سازی
4- شناسایی خصوصیات خودرو سازبودن یا مونتاژکار بودن
5- مروری بر تاریخ صنعت خودرو سازی در ایران
6- بررسی وضعیت استراتژی صنعت خودرو در ایران
7- تاریخچه شرکت صنعتی ایران خودرو
8- گروه خودرو سازی ایران خودرو
9- استراتژی شرکت ایران خودرو
10- نمودار ife
11- نمودار efe
12- تحلیل swot
1-مقدمه
آنچه پیش روی شماست،تحقیق درس مدیریت استراتژیک می باشد که با موضوع استراتژی شرکت ایران خودرو صورت گرفته است. در این تحقیق ابتدا سعی نموده ایم به صنعت خودرو سازی در مقیاس جهانی پرداخته و از تاریخچه و استراتژی های رایج در این صنعت در کشورهای مختلف سخن بگوییم. درادامه به تاریخچه این صنعت در ایران و همچنین تاریخچه شرکت ایران خودرو و استراتژی این شرکت خواهیم پرداخت. درسه بخش پایانی تحقیق به ارائه تحلیل های ife و efe و swot پرداخته خواهد شد. امید است تحقیق انجام شده که از منابع مختلف اینترنتی گرفته شده است، مقبول طبع واقع شود.
2-صنعت خودرو سازی در کشورهای جهان
از عمر صنعت خودرو حدود 130 سال ميگذرد و شركتهاي معروف خودروساز مانند فورد، تويوتا و پژو هر كدام به نحوي راه رشد و توسعه را پيموده اند. مقارن با رشد و توسعه صنعتي كشورها و افزايش جابجاي بين شهرها، نياز و علاقه مردم به خودرو كه روز به روز بر تعداد آن افزوده ميشد، بيشتر گرديد. از سوي ديگر با گسترده تر شدن شهرها، ديگر امكان جابجاي در درون شهرها بصورت پياده ميسر نبود و عامل زمان و سرعت به يكي از شاخص هاي سود دهي و درآمد زايي تبديل گرديد و ماحصل همه اينها سرازير شدن سيل سرمايه در صنعت خودرو، در سالهاي آغازين قرن بيستم گرديد;در شكل زير مدل توسعه صنعت خودرودر كشورهاي مختلف جهان آورده شده است :
علاقه مندی ها (Bookmarks)