قابلیت های تلفنی
صدا در حین مکالمه با HTC Desire HD واضح و بلند است و دریافت سیگنال ها هم بسیار خوب و بدون مشکل صورت می پذیرد.
شماره گیر یک صفحه کلید ،گزارشی از تماس ها و لیستی از مخاطبین را در زیر آن نمایش می دهد (می توانید صفحه کلید را مخفی کنید) .
HTC Desire HD به شماره گیری هوشمند هم مجهز است .شماره گیری صوتی هم در دسترس است و برای استفاده از آن باید کلید Search را نگاه داشته و دستور خود را اعلام کنید.
پیمایش الفبایی مخاطبین هم در دسترس است و تغییر جالبی نسبت به قبل کرده است: این بخش تماس های اخیر و مخاطبین مورد علاقه را پیش از مخاطبینی که نام آن ها با حرف A آغاز می شود ، قرار می دهد. نتیجه این کار متعاقبا بر روی ترتیب قرارگیری مخاطبین هم تاثیر می گذارد. برای مثال اگر برای بار آخر با Dexter تماس داشته اید ، دیگر نام وی را در زیر حرف D مشاهده نخواهید کرد.
با توجه به برخورداری گوشی از سنسور شتاب سنج می توانید از قابلیت Turn To Mute هم بهره بگیرید.با برگرداندن روی گوشی به سمت پایین ، می توانید به سادگی صدای زنگ گوشی را قطع نمایید.در طی مکالمات با این کار ، می توانید از اسپیکر گوشی استفاده کنید.
قابلیت دیگری که مبتنی بر شتاب سنج کار می کند ، به شما اجازه می دهد که با برداشتن گوشی در حین دریافت تماس صدای آن را قطع کنید ، با حرکت دادن گوشی صدای زنگ کاهش پیدا می کند اما تماس شما لغو نمی شود. حالت دیگر که با استفاده از سنسور مجاورت گوشی فعالیت می کند ، سبب می شود که هنگامی که گوشی را در جیب خود جای می دهید ، صدای آن افزایش پیدا کند.




یکی از نرم افزارهای مفید به کار رفته در گوشی Block Callers است که اجازه مسدود کردن شماره های خاصی (که امکان انتخاب آن از میان تماس های اخیر یا دفترچه تلفن وجود دارد) را به شما می دهد. این نرم افزار ساده اما بسیار مفید است.
برخی از گوشی های سری E نوکیا هم از نرم افزار مشابهی استفاده می کنند که قابلیت های بیشتری چون مسدود کردن در طی ساعاتی خاص ، یا هدایت کردن پیام ها به شماره ای دیگر را هم مهیا می سازند.
قابلیت بسیار جذاب دیگر سبب می شود که در هنگامی که کسی با شما تماس می گیرد ، آخرین به روز رسانی Twitter یا FaceBook وی هم بر روی صفحه نمایش داده شود . بدین طریق می توانید احساس کسی را که با شما تماس گرفته است را هم درک کنید. این قابلیت بسیاری از مواقع به کارتان خواهد آمد!
در اینجا نحوه عملکرد HTC Desire HD را در آزمون بلندی صدای قدیمی ما مشاهده می کنید. این گوشی تنها توانست به امتیاز «خوب» دست یافته و به جایگاهی در میانه جدول گوشی ها در این آزمون بسنده کند.