سخن پایانی
به نظر نمی رسد که HTC Desire HD وقتی برای بیهوده گذراندن داشته باشد. این گوشی از بزرگترین صفحه نمایش ، قدرتمندترین پردازنده و جدیدترین نرم افزار عرضه شده بهره می برد.
انتخاب بهترین اجزا کار آسانی است اما ایجاد ابزاری به خوبی HTC Desire HD از آن ها ، چیزی است که برترین های بازار را از سایر گوشی ها مجزا می کند. HTC کار فوق العاده ای به انجام رسانده است.HD علیرغم داشتن صفحه نمایشی با قطری معادل 0.3 اینچ بزرگتر ، تقریبا اندازه ای برابر با Samsung Galaxy S دارد.
Samsung Galaxy S استارت بسیار خوبی در بازار داشت و به زودی به روز رسانی Froyo هم برای آن عرضه خواهد شد. شاید این گوشی صفحه نمایش کوچکتری داشته باشد اما قطعا نمونه به کار گرفته شده در آن از نمونه ای که در HD به کار رفته است ، برتر و بهتر است. TouchWiz بهترین رابط سفارشی سازی شده که تا به حال دیده ایم نیست اما به هر حال از پس انجام کاری که بر عهده اش گذارده شده ، بر می آید. Galaxy S بهایی حدود 120 یورو کمتر از Desire HD دارد و به یک صفحه نمایش Super AMOLED و ضبط ویدیویی HD بهتر هم مجهز است.
با نگاهی به آندرویدی های مبتنی بر نسخه Éclair ، Motorola XT720 و Sony Ericsson XPERIA X10 توجه ما را به خود جلب می کنند. هر دوی این گوشی ها از صفحه نمایش های بزرگ و با رزولوشن بالا ، دوربین های هشت مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیویی HD و رابط های کاربری سفارشی سازی شده برخوردارند. هر دوی این گوشی ها با قیمت پایین تری نسبت به Desire HD عرضه می شوند اما به نظر نمی رسد که به زودی شاهد عرضه به روز رسانی Froyo برای آن ها باشیم.
نمی توان اشاره ای به نام هایی چون Apple iPhone 4 و یا Nokia N8 نکرد. در چنین رده قیمتی ، این گوشی را می توان رقبای اصلی دانست که Desire HD باید با آن ها دست و پنجه نرم کند. بنابراین اگر در مورد بهای پرداختی تان برای خرید گوشی محدودیتی ندارید ، تجربه کاربری و صفحه نمایش لمسی Retina قطعا ارزش بهای پرداختی تان را خواهند داشت. اما از سوی دیگری احتمالا بهترین گوشی دوربین داری که این روزها می توانید تهیه کنید ، Nokia N8 است.
شاید بشود شانسی هم در اینجا برای مایکروسافت قائل شد. تنها گوشی های معدودی را می توان یافت که مبتنی بر Windows Phone 7 باشند. HTC در این قسمت HD7 را دارد که تقریبا مشخصه هایی مشابه به Desire HD دارد و از قیمت تقریبا مشابهی هم برخوردار است. یکی دیگر از گزینه های فوق العاده این قسمت Samsung I8700 Omnia 7 است که می توان صفحه نمایش Super AMOLED چهار اینچی آن را بارزترین ویژگی اش به شمار آورد.
همانند اغلب گوشی هایی که اسامی شان در مطالب فوق ذکر شد ، HTC Desire HD هم برای آن هایی ساخته شده است که به دنبال گوشی تلفن همراهی با ویژگی های فوق العاده هستند.
در واقع در اینجا با مبارزی قدرتمند روبرو هستیم. شکست دادن این گوشی چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری کار دشواری است. تنها Super AMOLED یا Retina توانایی مقابله با صفحه نمایش غول پیکر گوشی را دارند. Froyo هم سبب شده است که عمکلرد گوشی به صورت قابل ملاحظه ای بهبود یابد.
اما اگر بخواهیم صادق باشیم ، عملکرد دوربین خیلی خارق العاده نیست و کیفیت صدا هم در چنین شرایطی قرار دارد. اما چیزهای دیگری هم هست که سبب می شود گوشی بسیار دوست داشتنی باشد. یکی از آن ها به روز رسانی رابط کاربری Sense و میزبانی سرویس های از راه دور است. طراحی یک تکه بدنه و امکانات ارتباطی غنی گوشی را هم نباید از یاد برد. تطابق دادن صفحه نمایش با بدنه و ابعاد گوشی هم از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد.
اگر تصور می کنید که صفحه نمایش 4.3 اینچی سبب خواهد شد که گوشی در دست یا جیب تان جای نگیرد و یا اینکه تصور می کنید 768 مگابایت حافظه RAM برای شما زیاد است ، باید حتما قبل از خرید گوشی با آن کار کنید. اگر تصور کردید که آن را دوست دارید و یا دوست دارید جدیدترین امکانات در اختیار تان باشد ، آنگاه HTC Desire HD قطعا یکی از بهترین گزینه هایی است که باید جدا به آن توجه کنید.