دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: یافته های جدید درمورد وسواس

  1. #1
    کاربر فعال سایت
    رشته تحصیلی
    روانشناسی بالینی
    نوشته ها
    6,602
    ارسال تشکر
    29,978
    دریافت تشکر: 25,422
    قدرت امتیاز دهی
    43644
    Array
    نارون1's: لبخند

    پیش فرض یافته های جدید درمورد وسواس

    تاثیر نماز بر وسواس فکری :
    امام صادق (ع شیطان به وسیله وسواس نمی تواند به ضرر بنده خدا کاری کند مگر آنکه بنده از یاد خدا اعراض کرده باشد .
    در این مورد حتی منابع اسلامی از قول معصومین (ع( روشهای متعددی را برای پیشگیری و درمان وسواس پیشنهاد کرده اند که از آن جمله بهره بردن از ادعیه و اذکار خاصی از جمله : " لااله الاالله و لاحول ولاقوه الاباالله " می باشد که در حقیقت ماحصل همه آن روشها را می توان در " ذکر خدا " خلاصه کرد .
    استفاده زبان و ذهن از ذکر " غیرالمغضوب علیهم و لاالضالین " که جدایی راه مؤمن از شیطان و ابلیس می باشد ، دست کم ده بار ، طی نمازهای یومیه ، و فیض بردن از سوره " ناس " بعد از حمد ، بخصوص توجه به آیات شریفه " من شرالوسواس الخناس ، الذی یوسوس فی صدورالناس " به عنوان عواملی قدرتمند در توقف افکار وسواسی مطرح هستند .
    همانطور که اشاره شد ائمه معصومین (ع)که پزشکان حقیقی بشرند ، برای دوری از وسواس " ذکر خدا " را پیشنهاد کرده اند و این فرمان الهی است که " اقم الصلوه لذکری "" >> برای ذکر من نماز به پا دارید ".


    یافته های جدید درباره درمان اختلال وسواس

    - بررسی های جدید نشان می دهد داروی" ریلوزول " که در درمان نوعی اختلال عصبی به کار می رود در درمان اختلال وسواس مؤثر است . دانشگاه ییل از داروی ریلوزول در درمان سیزده بیمار مبتلا به اختلال وسواس استفاده شد ، نتایج درمان بسیار امیدوارکننده است این عده از بیماران به هیچ یک از درمانهای دارویی دیگر یا رفتار درمانی جواب نداده بودند . به عقیده محققان داروی ریلوزول ویژگیهای ضد وسواسی ، ضد افسردگی ، ضد اضطراب چشمگیری دارد .

    - نتایج تحقیقات نشان می دهد : عصاره آبی گل گاوزبان دارویی مؤثر و بی خطر برای درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری است . به گزارش ایسنا ، گاوزبان ایرانی گیاهی از تیره بوراژیناسه راسته یولموینالیسه ، کلاس دیوتیلونس و جنس اکویم است . گونه مزبور گیاهی علفی ، دوساله و پایاست که پوشیده از کرک های نرم و نازک دارای گل های لوله ای شکل و آبی رنگ مایل به ارغوانی می باشد . این گیاه به طور وسیعی به صورت خودرو در استان های شمالی ایران یافت می شود .

    مهدی سیاح برگرد ، دستیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و حاتم بوستانی استادیار گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همکارانشان در این تحقیق به بررسی اثربخشی و سلامت مصرف عصاره آبی گل گاوزبان با دور ثابت در درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری در یک دوره شش هفته ای پرداختند . در این مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی 33بیمار مبتلا به این اختلال که در مقیاس یال براون نمرات مساوی یا بالاتر از 21را داشتند وارد مطالعه شده و به صورت تصادفی دارونما و یا 500میلیگرم از عصاره آبی گل گاوزبان دریافت کردند . بیماران برای شش هفته پیگیری شدند و اثربخشی درمان با مقیاس یال براون در هفته های 0، 1، 2، 4، 6اندازه گیری شد . نتایج این یافته ها نشان داد : در هفته های انتهایی ، عصاره گاوزبان نسبت به دارونما برتری داشت . که این اختلاف در هفته چهارم نزدیک به معنی دار و هفته ششم معنی دار بود . عصاره آبی گل گاوزبان در هیچ کدام از هفته ها بیش از دارونما عوارض جانبی ایجاد نکرد .
    پژوهشگران با استناد به یافته های این تحقیق تاکید کرده اند که عصاره آبی گل گاوزبان دارویی مؤثر و بی خطر برای درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواسی اجباری است ، اگرچه مطالعات بیشتر برای تایید آن لازم است .

  2. 2 کاربر از پست مفید نارون1 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آموزشی: آموزش کلي ميکرو کنترلر ها
    توسط BEN HOR در انجمن مقالات برق
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16th April 2011, 05:12 PM
  2. شبکه اترنت (Ethernet) چيست؟
    توسط Admin در انجمن مقالات و آموزش های شبکه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 3rd February 2011, 01:11 PM
  3. مقاله: نهایت دید: مقایسه برترین دوربین های سوپر زوم حال حاضر بازار (قسمت آخر)
    توسط Bad Sector در انجمن معرفی تجهیزات عکاسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2nd February 2011, 04:18 PM
  4. خبر: طوفان برلینی؛ گزارش نمایشگاه ifa 2010
    توسط Bad Sector در انجمن معرفی سایتها و وبلاگها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2nd February 2011, 02:47 PM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16th October 2010, 09:56 AM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •