دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
صفحه 5 از 5 نخستنخست 12345
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 48 , از مجموع 48

موضوع: روح‌الله داداشي قویترین مرد ایران به قتل رسید+عکس

  1. #41
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    مهندسی رباتیک
    نوشته ها
    1,766
    ارسال تشکر
    1,660
    دریافت تشکر: 6,253
    قدرت امتیاز دهی
    1474
    Array
    * Robo milad *'s: جدید156

    پیش فرض پاسخ : روح‌الله داداشي قویترین مرد ایران به قتل رسید+عکس

    عليرضا 18 ساله در بازجويي‌ ها با اعتراف به قتل، به تشريح ماجرا پرداخت و گفت: مقتول در 45 متري گلشهر جلوي خودروي ما قرار گرفته بود كه با بوق ممتد از او خواستيم كنار برود چرا كه خيلي عجله داشتيم. هنگام رد شدن از كنار ماشين مرحوم داداشي، يكي از دوستانم به او فحاشي كرد كه درگيري از همانجا آغاز شد.
    روزنامه ایران نوشت: پرونده قتل قوي‌ترين مرد ايران پس از بازسازي صحنه جنايت و بررسي سلامت روحي، رواني متهمان براي محاكمه به دادگاه كيفري استان البرز فرستاده خواهد شد.
    سه پسر جوان كه كمتر از 20 سال دارند، شامگاه شنبه 25 تير در جريان يك درگيري خياباني روح‌الله داداشي- 30 ساله- قوي‌ترين مرد ايران را با سه ضربه كارد از پا درآورده و گريختند.
    روح‌الله داداشي نيز پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحت‌ها و خونريزي‌ شديد جان سپرد. به دنبال اين جنايت، تيمي از كارآگاهان به سرپرستي سرهنگ رحماني، رئيس اداره جنايي پليس آگاهي استان‌هاي البرز و تهران، رسيدگي به پرونده را در دستور كار ويژه قرار داده و با كمك تنها شاهد جنايت، به چهره‌نگاري از متهمان پرداختند.
    از سوي ديگر، بررسي دوربين‌هاي مداربسته موجود در محل حادثه، سرنخ‌هاي خوبي از خودروي پرايد عاملان جنايت به پليس داد. سرانجام كارآگاهان در دو عمليات جداگانه، سه متهم پرونده را در عمليات ضربتي دستگير كردند. آنها نيز در تحقيقات به درگيري با روح‌الله داداشي و قتل او اعتراف كردند. از سوي ديگر، با دستور دادستان عمومي و انقلاب كرج، رسيدگي سريع به پرونده در دستور كار بازپرس ويژه قتل كرج قرار گرفت.
    براين اساس، بازپرس رضايي با حضور در اداره آگاهي، به تحقيق از متهمان پرداخت. عليرضا 18 ساله در بازجويي‌ ها با اعتراف به قتل، به تشريح ماجرا پرداخت و گفت: مقتول در 45 متري گلشهر جلوي خودروي ما قرار گرفته بود كه با بوق ممتد از او خواستيم كنار برود چرا كه خيلي عجله داشتيم. هنگام رد شدن از كنار ماشين مرحوم داداشي، يكي از دوستانم به او فحاشي كرد كه درگيري از همانجا آغاز شد. بعد از طي مسافتي كوتاه با خودرو سد راه آنها شديم. من هم با كارد به سوي راننده حمله‌ور شده و قبل از اين كه او كاري انجام دهد، سه ضربه زدم.
    او قوي‌هيكل بود و اگر با كارد حمله نمي‌كردم، كتك مي‌خوردم. بنابراين در يك لحظه كنترلم را از دست داده و اين حادثه تلخ ناخواسته رخ داد. پس از فرار، روز بعد به محل حادثه رفته و از مرگ راننده باخبر شديم. در حال فرار از استان بوديم كه از سوي مأموران غافلگير و دستگير شديم.
    تنها شاهد حادثه نيز در بازجويي‌ها اظهار داشت: مرحوم داداشي قصد آرام كردن سه پسر جوان را داشت اما آنها در يك لحظه به طرفش حمله‌ور شده و قوي‌ترين مرد ايران را با كارد زدند. از سوي ديگر، پزشكي قانوني هم در گزارشي، قطع شريان‌هاي حياتي مقتول و خونريزي شديد را علت مرگ روح‌الله داداشي اعلام كرد.
    به گفته يك مقام آگاه، قرار است متهمان بزودي با انتقال به محل جنايت، صحنه قتل را بازسازي نمايند و پس از بررسي وضعيت سلامت روحي و رواني‌شان از سوي متخصصان پزشكي قانوني، پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان البرز فرستاده خواهد شد.
    حمله به داداشي با برنامه قبلي نبوده است
    فرمانده انتظامي شهرستان كرج هم گفت: حمله به مرحوم روح‌الله داداشي و قتل وي، از پيش طراحي شده نبود.
    سرهنگ ناصر اصلاني اظهار داشت: در تحقيقات صورت گرفته پليس از سه متهم، مشخص شده كه اين اقدام برنامه‌اي از پيش طراحي شده نبوده و مرگ تأسف‌بار اين ورزشكار، نتيجه يك درگيري بوده است.
    وي با تكذيب شايعاتي مبني بر اين كه قاتلان ورزشكار كرجي با اهداف خاص و طبق برنامه‌اي مشخص در نيمه‌هاي شب به وي حمله‌ور شده‌اند، گفت: اين پرونده در مراحل نخست بررسي و تحقيق قرار دارد و هنوز ابعاد كاملي از آن ترسيم نشده است. فرمانده پليس كرج تأكيد كرد: به همين دليل براي اطلاع از دلايلي كه منجر به درگيري قاتلان با روح‌الله داداشي شده است، بايد منتظر پايان تحقيقات اطلاعاتي و پليسي شد.

  2. 4 کاربر از پست مفید * Robo milad * سپاس کرده اند .


  3. #42
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    کامپیوتر
    نوشته ها
    1,201
    ارسال تشکر
    6,001
    دریافت تشکر: 5,961
    قدرت امتیاز دهی
    236
    Array

    پیش فرض پاسخ : روح‌الله داداشي قویترین مرد ایران به قتل رسید+عکس

    در حالیكه هنوز كمتر از 72 ساعت از مرگ دلخراش روح‌الله داداشی می‌گذرد و گریه امان برادرش را بریده سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت‌وگویی را با علی داداشی برادر روح الله انجام داده‌ که متن کامل آن در زیر آمده است:

    * احساس شما از حضور مردم در مراسم تشییع پیكر روح‌الله چه بود؟
    - دیروز برای روح‌الله مراسم عروسی گرفتیم. مراسمی كه بسیار باشكوه برگزار شد و همه مردم ایران هم در آن حضور داشتند.

    * روح‌الله برای شما فراتر از یك برادر بود، اینطور نیست؟
    - بله همینطور است. او فرزند و اولاد من بود. فرزندی كه نه من بلكه همه مردم ایران به داشتن آن افتخار می‌كردند.

    * روزهای بدون روح‌الله برای شما چگونه می‌گذرد؟
    - هنوز مرگ روح‌الله را نمی‌توانم باور نمی‌كنم. مرگ روح‌الله یك داغ سنگین برای من بود. باور كنید از زمانی كه خبر مرگ روح‌الله را شنیده‌ام از خداوند هر ثانیه برای خودم آرزوی مرگ دارم. چرا كه بدون روح‌الله زندگی كردن برایم اصلاً باور كردنی نیست.

    * اما خیلی‌ها اعتقاد دارند، كه علی باید باشد تا راه روح‌‌الله را ادامه دهد؟
    - بله همه همین را به من می‌گویند و همین مساله مسئولیت مرا صد چندان كرده است. به خدا من تازه بعد از مرگ روح‌الله بود كه فهمیدم كه او چه بوده و كه بوده است. من در جریان همه كارهای روح‌الله بودم، اما حالا متوجه شده‌ام كه او در جوانمردی در خیلی از جاها مرا دور زده است.

    * می‌توان در این باره مثال هم بزنی؟
    - بعد از تشییع پیكر روح‌الله خیلی‌ها نزد ما آمدند و از حمایت‌های روح‌الله از آنها حرف زدند. روح‌الله یك فرد مردمدار و مردم دوست بود. او یك خیر به تمام معنا بود و همه این كارها را در خفا انجام می‌داد. روح‌الله برای بسیاری از خانواده‌ها جهزیه فراهم كرده بود. او كمك رسان بسیاری از ایتام بود. او یكی از كسانی بود كه همیشه دوست داشت در كارهای خیر پیش قدم باشد. او یكی از حامیان اصلی كمك رسانی به آسایشگاه سالمندان كهریزك بود و خیلی از كارهای دیگری كه واقعاً بابت آنها من به وجود او افتخار كرده و می‌كنیم.

    * خیلی‌ها می‌خواهند بدانند كه روح‌الله چگونه كشته شد؟
    - قبل از آن من تقاضایی از همه مردم خوب ایران دارم، تمامی كسانی كه روح‌الله را شناخته و می‌شناختند خوب می‌دانند كه روح‌الله چقدر معصوم و و مظلوم بود، اما برخی از رسانه‌های خارجی دارند از این موضوع سوءاستفاده كرده و تبلیغات مخرب خود را آغاز می کنند. حرف من به آنها این است كه چرا حق را نمی‌نویسند. 3 جوان در شب حادثه جلوی روح‌الله را می‌گیرند. روح‌الله از ماشین پیاده و شروع به نصیحت آنها می‌كند. روح‌الله به آنها می‌گوید كه شما جوان هستید، چرا این كارها را انجام می‌دهید. این حرفها، حرفهای من نیست. بلكه حرفهای آنهایی است كه این جنایت بزرگ را انجام داده‌اند.

    * چگونه از ماجرا خبردار شدید؟
    - ساعت 12 و 15 دقیقه شنبه شب بود كه من در خانه نشسته بودم كه جنازه روح‌الله را به در خانه آوردند و به من گفتند علی بیا كه برادرت را زده‌اند. باور كنید در آن لحظه انگار یك سرم 100 لیتری به پایم زدند و همه شیره وجودم را كشیدند. شلوار گرمكنی كه همیشه در 5 ثانیه می‌پوشیدم را در 15 دقیقه نتوانستم به تن كنم وقتی جلوی در رسیدم دیدم روح‌الله را به بیمارستان رسانده‌اند. خودم را به بیمارستان و بالای سر روح‌الله رساندم اما دیگر او تمام كرده بود.

    * اولین حرفی كه بالای سر روح‌الله در بیمارستان زدی چه بود؟
    - فریاد كشیدم یا حسین. چون دقیقاً چاقو و خنجر را در گلوی او فرو كرده بودند.

    * فكرش را می‌كردی كه اینهمه مردم برای مراسم تشییع جنازه روح‌الله به حصارك بیایند؟
    - راستش نه. فكر می‌كردم شاید تعداد جمعیت اندكی بیشتر از تشییع جنازه پدرم باشد، اما مردم با حضور خودشان ما را شرمنده كردند كه از همه آنها ممنونم.

    * از پدرتان گفتید، بیشتر در این باره حرف می‌زنید؟
    - حادثه روح‌الله درست دو روز بعد از مراسم چهلم پدر من اتفاق افتاد. ما تازه 2 روز بود كه از سیاه درآمده بودیم كه دوباره برای روح‌الله سیاهپوش شدیم، اما این غم برای من با همه غم‌های دنیا فرق می‌كند. من یك عمر برای روح‌الله مشكی خواهم پوشید.

    * شنیده‌ایم كه هنرمندان برنامه فتیله، یعنی همان برنامه‌ای كه آخرین بار روح‌الله در آن حضور پیدا كرد، هنوز از اتفاقی كه برای او افتاده متاثر هستند؟
    - بله، آنها دیروز به منزل ما آمدند و چنان تحث تاثیر مرگ روح‌الله قرار گرفته بودند كه حد و حصری نداشت. آنها با خود عكس‌های روح‌الله و آرین پسر مرا و CD آن برنامه را آورده بودند و به ما دادند و اعلام كردند كه بخش‌هایی از آن برنامه را دوباره جمعه تكرار خواهند كرد.

    * از آرین گفتید، او این روزها را چگونه می‌گذراند؟
    - او هنوز نمی‌داند كه چه بر سر عمویش آمده است. او دیروز بهانه می‌گرفت كه مادرش او را بر سر خاك برد تا اندكی آرام بگیرد.

    * واكنش آرین 5 ساله بعد از آن برنامه چه بود؟
    - او و روح‌الله جمعه به آن برنامه رفتند و خیلی با روحیه به خانه برگشتند. به طوری كه آرین همچنان از آن برنامه یك ساعته تلویزیونی برای ما و خانواده تعریف می‌كرد.

    * روح‌الله به جز رشته پرورش اندام و قویترین مردان رشته ورزشی دیگری را هم دنبال می‌كرد؟
    - بله، او یك والیبالیست بسیار خوب هم بود، بطوری كه در تیم والیبال هنرمندان هم بازی می‌كرد.

    * قصد نداشتید، دستی برای روح‌الله بالا بزنید؟
    - چرا و این مساله را با خود او هم در میان گذاشته بودیم و قرار بود كه بعد از مسابقات جهانی گرجستان او را به جمع متاهلین اضافه كنیم.

    * شرایط روح‌الله برای مسابقات جهانی گرجستان چگونه بود؟
    - او با توجه به مسابقات جهانی گرجستان كه شهریور ماه برگزار می‌شد از آمادگی بالایی برخوردار بود و روز به روز هم بر میزان آمادگی افزوده می‌شد و ما امیدوار بودیم كه او می‌تواند در گرجستان عنوان شایسته‌ای را برای جمهوری اسلامی ایران به دست بیاورد.

    * اینكه می‌گویند روح‌الله می‌خواست در رقابت‌های پرورش اندام شركت كند تا چه اندازه صحت دارد؟
    - بله او قصد این كار را داشت و می‌خواست در پرورش اندام به روی صحنه بیاید كه دیگر مرگ به او مهلت نداد.

    * حضور مردم را در مراسم تشییع چگونه ارزیابی می‌كنید؟
    - مردم ایران مثل همیشه نشان دادند كه قدرشناس قهرمانان و پهلوانان خود هستند. این روزها كسانی به خانه ما برای عرض تسلیت می‌آیند كه ما را به نوعی غافلگیر می‌كنند. مردم از همه جای ایران به خانه ما می‌آیند از سیستان و بلوچستان، لرستان، بندر گناوه، اصفهان، شیراز و همه شهرهای ایران.

    * علی داداشی از این پس چگونه روزگار خواهد گذراند؟
    - هنوز نمی‌توانم باور كنم كه روح‌الله را از دست داده‌ام. نمی‌دانم كه از این پس باید چكار كنم. از خداوند مرگم را هر لحظه آرزو می‌كنم، چرا كه بدون روح‌الله زندگی كردن دیگر برای من معنایی ندارد.

    * در غم فراغ پدر، روح‌الله چگونه تاب تحمل آورد؟
    - روح‌الله آدم روزهای سخت بود. او كسی بود كه هرگز ناراحتی‌اش را بروز نمی‌داد، اما از غم پدر به خلوت می‌رفت و برای او گریه می‌كرد و من هم متوجه این كار او می‌شدم، چرا كه روح‌الله را من بزرگ كرده بودم.

    * از خاطرات با روح‌الله بودن بگویید؟
    - یكی از خاطرات خوب من مربوط به مسابقات جهانی قشم می‌شود. او در آنجا با غیرتی مثال زدنی، كاری كرد، كارستان كه من آنجا نیز برای او خیلی گریه كردم. او با دستانی پاره مسابقه داد تا به همه نشان دهد كه غیرت ایرانی چیز دیگری است. روح‌الله بعد از آن مسابقات پرچم پرافتخار را بر روی شانه خود انداخت و با آن دور افتخار زد تا عظمت ایران و ایرانی را به رخ جهانیان بكشاند.

    * تكلیف شاگردان روح‌الله چه می‌شود؟
    - تا زنده هستم اجازه نمی‌دهم كه چراغ باشگاه روح‌الله خاموش شود. من می‌خواهم ادامه دهنده راه روح‌الله باشم و بتوانم پهلوانهای زیادی را به مردم معرفی كنم. من از این پس مسئولیت بزرگتری بر روی دوش خود احساس می‌كنم و می‌خواهم برای شروع دوباره جوانانی با خصوصیات روح‌الله را پیدا كرده و با آنها كار كنم تا جای خالی روح‌الله كمتر احساس شود.

    * برای مردم چه پیامی دارید؟
    - من خاك پای این مردم هستم. كف پای آنها را می‌بوسم و برای همیشه سپاسگزار محبت آنها خواهم بود. چرا كه آنها روح‌الله را مانند برادر و فرزند خود دوست داشتند و این برای من افتخاری بس بزرگ بود.

    * حرف آخر؟
    -تشكر می‌كنم از رئیس و نایب رئیس فدراسیون و همه مردم ایران كه آمدند و تسلی خاطر ما شدند.آنها بزرگی و عظمت خودشان را نشان دادند و برای همیشه ما را مدیون محبتهای خود ساختند.ضمن اینكه از تمامی رسانه‌هایی كه در این روزها حق مطلب را به خوبی ادا كرده‌اند،هم نهایت سپاسگزاری را دارم.
    همیشه رفتن رسیدن نیست.ولی برای رسیدن باید رفت در بن بست هم راه آسمان باز است پس پرواز را بیاموزیم




  4. 6 کاربر از پست مفید amin_745 سپاس کرده اند .


  5. #43
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    فیزیک
    نوشته ها
    57
    ارسال تشکر
    527
    دریافت تشکر: 157
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array

    پیش فرض پاسخ : روح‌الله داداشي قویترین مرد ایران به قتل رسید+عکس

    خدا بیامرزتش

  6. 2 کاربر از پست مفید ghorghoro سپاس کرده اند .


  7. #44
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    مهندسی رباتیک
    نوشته ها
    1,766
    ارسال تشکر
    1,660
    دریافت تشکر: 6,253
    قدرت امتیاز دهی
    1474
    Array
    * Robo milad *'s: جدید156

    پیش فرض پاسخ : روح‌الله داداشي قویترین مرد ایران به قتل رسید+عکس


  8. 2 کاربر از پست مفید * Robo milad * سپاس کرده اند .


  9. #45
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    کامپیوتر
    نوشته ها
    1,201
    ارسال تشکر
    6,001
    دریافت تشکر: 5,961
    قدرت امتیاز دهی
    236
    Array

    پیش فرض پاسخ : روح‌الله داداشي قویترین مرد ایران به قتل رسید+عکس

    مصاحبه با قاتل

    خودت را معرفی کن؟
    علیرضا هستم و 18 سال دارم.

    میزان تحصیلات؟
    تا سال سوم راهنمایی درس خواندم و به دلیل این که علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشتم، درس خواندن را رها کردم و اکنون کارگری می‌کنم.

    رابطه شما با خانواده‌ات چطور بود؟
    بد نبود و اختلافی با هم نداشتیم.

    چطور با علیرضا و ناصر ـ همدستانت ـ آشنا شده بودی؟
    در بوستان نزدیک خانه‌مان با هم دوست شده بودیم. آنها نیز مانند من به درس خواندن و ادامه تحصیل علاقه‌ای نداشتند.

    چرا چاقو حمل می‌کردی؟
    یک روز برای ملاقات با دوستانم ـ ناصر و علیرضا ـ به بوستان نزدیک خانه‌مان رفته بودم ‌که مشاهده کردم مردی غریبه راه یک پسر نوجوان را سد کرده و با تهدید چاقو از وی پول زور می‌خواهد. ترسیدم و فرار کردم و از همان موقع برای دفاع از خود سلاح حمل می‌کردم.

    از شب حادثه بگو؟
    آن شب از برادرم خواستم تا خودروی پرایدش را به من امانت دهد تا مادر بیمار یکی از دوستانم را به بیمارستان ببرم. با این ترفند خودرو را از برادرم گرفتم و سراغ ناصر و علیرضا رفته و برای تفریح به یکی از بوستان‌ها رفتیم و پس از آن با خودرو در سطح شهر می‌گشتیم.

    حادثه چگونه رخ داد؟
    ساعات پایانی شب شنبه بود. در بازگشت به خانه‌مان در منطقه 45 متری گلشهر ناخواسته آینه کناری خودرو من به یک خودروی آزرا برخورد کرد و همین موضوع باعث درگیری ما با راننده و همراه وی شد. بعد از طی مسافتی خودروی هر دویمان در خیابان پونه در همان حوالی متوقف شد.
    با بالا گرفتن درگیری‌مان وقتی مقتول قصد نزدیک شدن به من را داشت با دیدن هیکل تنومند وی ترسیده و برای نجات جان خود و دوستانم با چاقو به او حمله کردم و سپس فرار کردیم.

    خانواده‌ات از ماجرا خبر داشتند؟
    نه، وقتی به خانه‌مان آمدم خواب بودند. بلافاصله لباس خون‌آلودم را در سطل زباله انداخته و در خیابان گذاشتم و تا صبح خوابم نمی‌برد و چهره مرد جوان مقابل چشمانم بود. گمان می‌کردم مردم او را به بیمارستان منتقل کرده و نجاتش داده‌اند.

    روز بعد پول و لباس‌هایم را درون ساکی گذاشته و از خانه بیرون زدم و به مادرم گفتم به مسافرت می‌روم. سرگردان کوچه و خیابان‌ها بودم از دوستانم نیز خبری نبود. به شدت احساس ترس کرده بودم.

    چطور از مرگ روح‌الله داداشی با خبر شدی؟
    من نام مقتول را نمی‌دانستم و او را نمی‌شناختم. صبح دوشنبه وقتی سوار تاکسی شدم، از طریق رادیو شنیدم مردی که از قوی‌ترین مردان ایران و جهان بوده به طرز مرموزی کشته شده است، با شنیدن این خبر به شدت شوکه شده و می‌ترسیدم او همان مردی باشد که من با چاقو به او حمله کرده بودم.

    بعد چه شد؟
    با پیاده شدن از خودرو به سمت کیوسک روزنامه‌فروشی رفته و چند روزنامه خریدم و با خواندن خبر قتل و دیدن عکس مقتول دیگر مطمئن شدم او همان مردی بوده که با وی درگیر شده بودم. چند بار با تلفن دوستانم تماس گرفتم اما پاسخی نمی‌دادند. با احتمال این که آنها از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند، به فرار ادامه دادم تا این که هنگام خروج از کرج در میدان امام خمینی (ره) از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شدم.

    اکنون که دستگیر شده‌ای چه احساسی داری؟
    تا پیش از دستگیری عذاب وجدان داشتم و چهره مقتول یک لحظه از مقابل چشمانم دور نمی‌شد، اما اکنون کمی آرام‌تر شده و فقط منتظرم هر چه زودتر مجازات شوم. دیگر نمی‌خواهم زنده باشم.
    من شرمنده خانواده‌ام هستم. با لحظه‌ای غفلت، کاری از من سر زد که باعث شد جوان بی‌گناهی را قربانی و زندگی خود و دوستانم را نیز تباه کنم.

    سابقه کیفری داری؟
    نه، ندارم.

    حرف آخر؟
    طاقت این همه عذاب را ندارم، ‌از مسوولان قضایی می‌خواهم مرا مجازات کنند، کاش چاقویی حمل نمی‌کردم، کاش کسی به من می‌گفت در زندگی سرانجام خلاف و حمل چاقو مرگ است، از همه خجالت می‌کشم...
    همیشه رفتن رسیدن نیست.ولی برای رسیدن باید رفت در بن بست هم راه آسمان باز است پس پرواز را بیاموزیم




  10. کاربرانی که از پست مفید amin_745 سپاس کرده اند.


  11. #46
    استعداد برتر سایت
    رشته تحصیلی
    مهندسی رباتیک
    نوشته ها
    1,766
    ارسال تشکر
    1,660
    دریافت تشکر: 6,253
    قدرت امتیاز دهی
    1474
    Array
    * Robo milad *'s: جدید156

    smilee1 پاسخ : روح‌الله داداشي قویترین مرد ایران به قتل رسید+عکس



    به گزارش سرویس ورزشی برنا، روح الله داداشی قوی‌ترین مرد ایران و جهان هفته گذشته به دست فردی و بوسیله چاقو به قتل رسید و پس از این حادثه مسوولان پیگیری های خود را آغاز کردند.

    طبق اخبار رسیده، مسوولان به سرعت در حال پیگیری پرونده قتل داداشی هستند و قرار است قاتل قوی‌ترین مرد ایران و جهان قبل از برگزاری مراسم چلهم وی در همان مکانی که این اتفاق رخ داد، در ملاءعام به دار آویخته شود.

    علی داداشی برادر روح الله با تایید مطلب فوق به خبرنگار ورزشی برنا گفت: تمامی مسوولان در تلاش هستند تا هرچه زودتر به پرونده روح الله رسیدگی شود و من نیز از این بابت از آنها تشکر می کنم.

    وی افزود: قرار است تا قبل از برگزاری مراسم چهلم برادرم، قاتلش در همان مکانی که این جنایت رخ داده، در ملاء عام به دار آویخته شود و امیدوارم این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.

  12. کاربرانی که از پست مفید * Robo milad * سپاس کرده اند.


  13. #47
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    زیست شناسی-علوم گیاهی
    نوشته ها
    657
    ارسال تشکر
    2,660
    دریافت تشکر: 1,431
    قدرت امتیاز دهی
    36
    Array
    S h a D o w's: جدید144

    پیش فرض پاسخ : روح‌الله داداشي قویترین مرد ایران به قتل رسید+عکس


    ویرایش توسط S h a D o w : 25th July 2011 در ساعت 03:58 PM

  14. #48
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    کامپیوتر
    نوشته ها
    1,201
    ارسال تشکر
    6,001
    دریافت تشکر: 5,961
    قدرت امتیاز دهی
    236
    Array

    پیش فرض پاسخ : محاکمه قاتل

    جام جم: پسر جواني كه يكي از قوي‌ترين مردان ايران را با ضربات چاقو در كرج كشته بود، روز گذشته به صورت فوق‌العاده در شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز محاكمه و براي وي تقاضاي اعدام در ملا عام شد.

    متهمان اين پرونده 3 پسر به‌نام‌هاي عليرضا، ناصر و عليرضا 17 و 18 ساله هستند. آنها شامگاه 25 تير سال جاري هنگام تردد با خودروي پرايد در 45متري گلشهر، خيابان پونه كرج با خودروي روح‌الله داداشي، قوي‌ترين مرد ايران و سرنشين همراه وي به صورت سطحي تصادف كردند كه ميان آنها مشاجره در گرفت.

    در اين حادثه 3 پسر جوان با قوي‌ترين مرد ايران درگير شدند و يكي از آنها به نام عليرضا با 3 ضربه چاقو به قلب و گردن روح‌الله داداشي، او را مجروح كرد و همراه دوستانش متواري شد. داداشي در راه انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحات درگذشت. با پيگيري اين پرونده متهمان دستگير شدند و يكي از آنها به نام عليرضا به قتل روح‌الله داداشي و مصدوم كردن راننده يك‌خودروي پرادو پيش از قتل مرد آهنين ‌اعتراف كرد.

    متهمان پس از بازسازي صحنه حادثه روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور كيفرخواست به شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز ارسال شد و عامل جنايت روز گذشته تحت تدابير شديد امنيتي به دادگاه منتقل و محاكمه شد.

    ابتداي جلسه دادگاه، رضوان‌منش، نماينده دادستان به تشريح كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده عليرضا ـ م 18 ساله، به اتهام مباشرت در قتل روح‌الله داداشي و شركت در نزاع خياباني منجر به مصدوم كردن يك جوان به نام داريوش شد كه از روز 27 تير سال جاري در بازداشت موقت به سر مي‌برد. با توجه به شكايت اولياي دم، كشف خودروي متهم كه لكه‌هاي خون مقتول در آن وجود داشت، كشف آلت قتاله -چاقو- در بهشت زهراي تهران، گواهي پزشكي قانوني كه حاكي از آن بود روح‌الله داداشي به دليل خونريزي شديد ناشي از بريدگي عناصر حياتي بدنش فوت كرده، متهم را گناهكار شناخته و براي او تقاضاي اعدام در محل حادثه را دارم.

    سپس 2 وكيل اولياي دم در جايگاه مخصوص قرار گرفتند و به نيابت از 11 خواهر و برادر مقتول براي عامل جنايت تقاضاي اعدام در ملا عام كردند. با ثبت اظهارات 2 وكيل اولياي دم، قاضي رنجبر رئيس شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز، از متهم ـ عليرضا ـ خواست در جايگاه قرار گيرد و از خود دفاع كند.

    خودت را معرفي كن.

    عليرضا ـ م، 18 ساله هستم. بيكار، بدون سابقه كيفري و ساكن حسين‌آباد در مهرشهر كرج و تا سال سوم راهنمايي درس خوانده‌ام.

    طبق محتويات پرونده و كيفرخواست صادره از دادسراي جنايي كرج، كشف آلت قتاله و گواهي پزشكي قانوني كه علت مرگ مقتول را مشخص كرده شما متهم به قتل عمد روح‌الله داداشي هستيد، اتهام را قبول داريد؟

    بله، اما باور كنيد قصد كشتن او را نداشتم.

    جزئيات شب حادثه را بيان كنيد.

    آن شب من و دوستانم با خودرو در حال بازگشت به خانه‌مان بوديم كه مقتول و يك مرد جوان كه سرنشينان يك خودروي آزرا كه پشت سرمان در حركت بودند، چند بار چراغ‌هاي خودرويشان را روشن و خاموش ‌كردند و از ما ‌خواستند سريع‌تر حركت كنيم.

    به دليل داشتن سرعت بالا و وجود سرعت‌گير در منطقه 45 متري گلشهر، سرعت خودرو را كاهش دادم. در همين موقع مشاجره لفظي ميان ما و يكي از سرنشينان خودرو رخ داد. بعد با نزديك شدن به خيابان پونه يكي از 2 سرنشين خودروي آزرا كه كمي از شيشه خودرو بيرون آمده و فحاشي مي‌كرد، محكم ضربه‌اي به دستم زد.

    همان‌جا با هم درگير شديد؟

    بله. با توقف خودرو، يكي از دوستان من پياده و با سرنشينان آزرا درگير شد. در جريان درگيري داداشي از خودرو بيرون آمد و ابتدا يك سيلي به صورتم زد كه از دهانم خون آمد. او چند بار گفت مرا مي‌شناسي ولي من توجهي به حرف‌هاي او نكردم. با ديدن او كه مردي قوي هيكل بود، وحشت كرده و ترسيدم. تصور مي‌كردم شايد اگر چاقويي كه همراه داشتم را به مرد قوي هيكل و دوستش نشان دهم، آنها صحنه را ترك مي‌كنند.

    چند ضربه به مقتول زدي؟

    ابتدا با چاقو 2 ضربه به دستان او زدم و بعد در حالي كه عقب عقب به سمت خودرويمان مي‌رفتم، ضربه‌اي به او زدم كه به گردنش اصابت كرد و باعث مرگش شد.

    چرا در جريان درگيري فرار نكردي و ترجيح دادي از چاقو استفاده كني؟

    نمي‌دانم، شايد فقط مي‌خواستم 2 سرنشين خودروي آزرا را بترسانم.

    خانواده‌ات از ماجراي جنايت باخبر بودند؟

    بله. حتي لباس‌‌هاي خون‌آلود خود را شستم و روز بعد وقتي از مرگ مرد جوان كه فهميده بودم، قوي‌ترين مرد ايران است به اردبيل رفتم، اما در ميانه راه بازگشته و خود را به پليس تسليم كردم.

    از چه زماني چاقو حمل مي‌كني؟

    از 3 تا 4 سال قبل ولي از آن زياد استفاده نكردم.

    با جواني به نام داريوش كه ديگر شاكي پرونده است چگونه درگير شدي؟

    يك ساعت پيش از حادثه قتل در حوالي خيابان نهم قلم در شاهين‌ويلاي كرج ، داريوش كه با خودرويش در حال حركت بود در پي سبقت گرفتن با او درگير شده و با توقف خودرويش، به سوي او حمله كرده و بشدت او را كتك زديم و پس از عربده‌كشي در منطقه فرار كرديم.

    هر دو اتهام قتل و كتك زدن شاكي جوان را قبول داريد؟

    بله هر دو اتهام را قبول دارم و هر مجازاتي را كه دادگاه صادر كند، مي‌پذيرم.

    در پي اظهارات متهم به قتل، وكيل وي به دفاع از او پرداخت و با بيان اين‌كه متهم در دي‌ماه امسال به سن قانوني 18 سالگي مي‌رسد،‌عفو متهم را خواستار شد. اين در حالي بود كه عليرضا در اعترافاتش، خواستار عفو نشده بود. پس از آن دومين شاكي پرونده نيز از متهم شكايت كرد و خواستار مجازات وي شد.

    با پايان يافتن جلسه دادگاه، قاضي رنجبر رئيس شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز همراه 4 قاضي مستشار (بصيرنيا، عبدي، موسويان و مازني)‌ وارد شور شدند تا حكم قضايي را صادر كنند.

    حاشيه دادگاه

    * در حالي كه قرار بود دادگاه متهم قتل روح‌الله داداشي ساعت 9 صبح ديروز در دادگاه كيفري استان البرز برگزار شود، اما با 2 ساعت و 17 دقيقه تاخير برگزار شد و ساعت
    23/13 پايان گرفت.

    * فقط خبرنگاران، اولياي دم مقتول و چند نفري از اقوام آنها و تني چند از مسوولان قضايي و انتظامي كرج در سالن جلسه دادگاه حضور يافتند و افراد ديگري كه قصد داشتند در جريان محاكمه قرار گيرند، به سالن ديگري منتقل شدند و از طريق ويدئو كنفرانس پيگير محاكمه بودند.

    * ساعت 17/ 11 به محض آن‌كه ماموران زندان، متهم را تحت تدابير امنيتي به سالن دادگاه آوردند، يكي از خواهران مقتول خطاب به متهم گفت: چرا برادرم را كشتي؟!

    * متهم در جريان محاكمه فقط آرام بود و با خونسردي به تشريح حادثه پرداخت و حتي يك بار هم از اولياي دم تقاضاي بخشش نكرد.

    * علي برادر بزرگ‌تر مقتول، دقايقي پيش از پايان محاكمه متهم در ميان جمعيت حاضر در دادگاه از برادرش صحبت كرد و خواستار اجراي سريع حكم در محل جنايت شد.

    * وكيل عليرضا گفت: موكلم تاكنون سابقه كيفري نداشته و در دفاع از خود مرتكب جنايت شده و كار وي دفاع مشروع بوده و به سن قانوني نرسيده است.
    همیشه رفتن رسیدن نیست.ولی برای رسیدن باید رفت در بن بست هم راه آسمان باز است پس پرواز را بیاموزیم




  15. 4 کاربر از پست مفید amin_745 سپاس کرده اند .


صفحه 5 از 5 نخستنخست 12345

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. سوالاتي كه اغلب درباره ليزر عنوان ميشود؟
    توسط میلادزیرک در انجمن مهندسی ساخت و تولید
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 27th August 2011, 12:48 PM
  2. مقاله: آشنایی با مواد مخدر و روش های پیشگیری+قوانین و مجازات آنها
    توسط hani2011 در انجمن حقوق جزا و جرم شناسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 13th June 2011, 04:44 PM
  3. مقاله: راهكارهاي تقويت و توسعه مهارت هاي ارتباطي در مديران
    توسط MR_Jentelman در انجمن مجموعه مدیریت اجرایی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 27th May 2011, 11:42 AM
  4. آموزشی: همیوپاتی چیست ؟
    توسط poune در انجمن بیماریها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 18th March 2011, 01:28 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •