دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 14 , از مجموع 14

موضوع: هواپیمای اتمی

  1. #11
    یار همراه
    نوشته ها
    2,548
    ارسال تشکر
    17,332
    دریافت تشکر: 8,680
    قدرت امتیاز دهی
    15646
    Array

    پیش فرض پاسخ : هواپیمای اتمی

    مدل 54 شرکت کانویر :


    معلوم شده که هواپیمای مادون صوت پیشنهادی مدل -54 کانویر ، یک طرح دارای کانارد ، با بالهای رو به عقب و سکان های عمودی در دو نوک بال ، در بالا و پایین ان بود . این هواپیما دارای 134 فوت و 2/5 اینچ ( 40/90 متر ) پهنا ، 170 فوت و 5 اینچ (51/94 متر ) طول ، 5000 فوت مربع ( 465 متر مربع ) سطح بال و 650 فوت مربع ( 60/45 متر مربع ) مساحت کانارد بود . وزن کلی این هواپیما 573000 پوند ( 260000 کیلوگرم ) و سرعت پیمایش ان در حدود 0/9 ماخ در ارتفاع 30000 فوت ( 9150 متر ) بود . خدمه در نزدیکی دماغه هواپیما قرار می گرفتند و کانارد در پشت سر انها قرار داشت . دو موتور هسته ای xma-1a به صورت پهلو به پهلو در عقب بدنه قرار داشتند و هر کدام ، دو موتور جت فاقد پس سوز را نیرو می دادند . به نظر می رسد که نمونه ای نیز با 6 موتور اضافی با سوخت شیمیایی از نوع j-75 در مقرهای مستقل در زیر بال نیز در دست طراحی بود .



    هیچ سلاح پدافندی برای این هواپیما پیشنهاد نشده بود ؛ ولی در ضمن ، این هواپیما دارای تعدادی انتن دفاعی برای اخلال الکترونیک بود و پرتاب کننده های چف و شراره را حمل می کرد . یک رادار جستجو و تجهیزات ناوبری و بمباران دماغه این هواپیما پیش بینی شده بود .


    ادامه دارد...
    منبع : ماهنامه دو هواپیما /ش10


  2. #12
    یار همراه
    نوشته ها
    2,548
    ارسال تشکر
    17,332
    دریافت تشکر: 8,680
    قدرت امتیاز دهی
    15646
    Array

    پیش فرض پاسخ : هواپیمای اتمی

    مدل NX-2 شرکت کانویر :


    پروژه " هواپیمای پرواز مداوم اخطار پرتاب موشکی و نفوذگر ارتفاع پایین " شرکت کانویر با عنوان NX-2 ادامه یافت و ترتیباتی نیز برای انجام ازمایشات پروازی در فوریه 1960 ( بهمن 1338 ( اغاز شد . دو مدل برای انجام استفاده به عنوان نمونه ازمایشی پیشنهاد شدند : یک نمونه با استفاده از موتور " سیکل باز هوای مستقیم " ( XNJ-40E ) جنرال الکتریک با موتور جت " X-211 " ( j-78 ) و دیگری با موتور " سیکل غیر مستقیم " یا سیکل بسته ( NJ-18 ) ساخت شرکت پرات اند ویتنی با استفاده از فلز مایع ( به احتمال زیاد فلز سدیم ) به عنوان مایع انتقال حرارت . در هر دو طرح ، راکتورهای هسته ای در انتهای بدنه قرار داشتند ، در حالیکه 4 خدمه هواپیما در نزدیکی دماغه ، در حدود 100 فوت ( 30 متر ) جلوتر از منبع قدرت رادیواکتیو هواپیما مستقر شده و بوسیله حدود 1000 پوند ( 450 کیلوگرم ) سپر تشعشعاتی محافظت می شدند .



    NX-2 دارای بدنه ای مشابه با " هواپیمای پرواز مداوم اخطار پرتاب موشکی و نفوذگر ارتفاع پایین " ، ولی با بال دارای زاویه عقب رفتگی کمتر بود . کانارد ان نیز به سمت جلوی دماغه منتقل شده و سکان های عمودی نیز تقریبا به طور کامل در بالای دو نوک بال قرار داشتند .


    هر یک از 3 یا 4 موتور جت هسته ای با توجه به نوع راکتور در انتهای بدنه نصب می شدند . نمونه سیکل باز هوای مستقیم ، دارای 3 موتور " X-211 " ( J-87 ) بود که به صورت پهلو به پهلو نصب می شدند به اضافه یک مقر در زیر هر بال برای یک موتور توربوجت سوخت شیمیایی J-75 به منظور استفاده در موقع برخاستن از زمین .


    هواپیمای مادون صوت NJ-18 دارای 4 موتور توربوجت NJ-85 بود که به صورت دو به دو و پهلو به پهلو با راکتور هسته ای و مبدل های حرارتی در میانشان قرار داشتند .


    هواپیمای مادون صوت NX-2 برای انجام 125 ساعت پرواز مداوم با سرعت 575 مایل ( 925 کیلومتر ) بر ساعت طراحی شده بود . پهنای این هواپیما ، 164 فوت و 4 اینچ ( 50/09 متر ) ، طول ان 160 فوت و 6 اینچ ( 48/92 متر ) و سطح بال ان 5000 فوت ( 465 متر ) مربع بود .


    ادامه دارد...
    منبع : ماهنامه دو هواپیما / ش10


  3. #13
    یار همراه
    نوشته ها
    2,548
    ارسال تشکر
    17,332
    دریافت تشکر: 8,680
    قدرت امتیاز دهی
    15646
    Array

    پیش فرض پاسخ : هواپیمای اتمی

    بمب افکن اتمی مدل -26 شرکت داگلاس :


    شواهدی در دست است که یک تیم طراحی از شرکت داگلاس ، مطالعه ای را در زمینه بمب افکن با انرژی هسته ای انجام داد که مدل -26 نامیده میشد . تصاویر ، ماکت شرکت سازنده را نشان می دهد و این مدل نشان دهنده هواپیمایی با بدنه ای بسیار طویل برای تامین حداکثر فاصله میان خدمه و راکتور هسته ای بود . زیرا از شدت پرتوهای گاما با افزایش فاصله به شدت کاسته می شود . لذا این روش توسط بسیاری از شرکت های دست اندرکار این برنامه برای کاستن از وزن سپر محافظ تشعشعی استفاده شد .
    مدل -26 از 2 موتور جت نیرو می گرفت و نوک بالهای ان به سمت پایین متمایل بود . مشخصه این پروژه بوسیله مقاله ای که در یکی از نشریات تخصصی در سپتامبر 1960 ( شهریور 1340 ) مغشوش شد . زیرا در ان شماره ، تصویری از مدلی بسیار شبیه به این مدل با عنوان " رهگیر 3 برابر شرکت هیوز " به چاپ رسید . با این حال ، این طرح نشان دهنده هواپیمایی با ابعاد بسیار بزرگ و بدنه بسیار باریک بود . این امر ، نشان دهنده توانایی محدود ان برای مانور های پروازی به عنوان یک جنگنده رهگیر بود و تقریبا به طور یقین نشان دهنده یک بمب افکن است .



  4. #14
    یار همراه
    نوشته ها
    2,548
    ارسال تشکر
    17,332
    دریافت تشکر: 8,680
    قدرت امتیاز دهی
    15646
    Array

    پیش فرض پاسخ : هواپیمای اتمی

    لغو برنامه :


    جان اف کندی ، رییس جمهور وقت امریکا گزارش بودجه دفاعی به کنگره را در تاریخ 28 مارس 1961 ( 8 فروردین 1340 ) ارائه کرد . در مورد هواپیمای هسته ای ، وی اعلام کرد که تقریبا 15 سال وقت و حدود 1 میلیارد دلار برای ان هزینه شده است ، ولی " احتمال دستیابی به هواپیمایی قابل استفاده نظامی در اینده قابل پیش بینی هنوز بسیار بعید است . " لذا کندی که احساس می کرد زمان " گرفتن تصمیمات قاطع " فرا رسیده است . وی به کنگره پیشنهاد کرد که کل برنامه لغو گردد . این کار ، یک میلیارد دلاری را هنوز برای ازمایشات مرحله پروازی مورد نیاز بود ، صرفه جویی می کرد و در نتیجه ، برنامه " برنامه پیشرانه هسته ای هواپیما " لغو شد .


    پایان .
    منبع : ماهنامه دو هواپیما / ش10


صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آموزشی: انواع هواپیما
    توسط ریپورتر در انجمن سایر موضوعات هوانوردی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 13th June 2013, 11:55 PM
  2. ساختار نیروگاه های اتمی جهان
    توسط ریپورتر در انجمن مهندسی نیروگاه
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 7th June 2011, 09:07 PM
  3. مقاله: بمب افکن b-2 داستان گرانترین هواپیمای تاریخ
    توسط Joseph Goebbels در انجمن هواپیماهای نظامی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 9th March 2011, 08:26 PM
  4. هواپیمای اتمی Tu-119
    توسط ریپورتر در انجمن هواپیماهای نظامی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 18th September 2010, 05:49 PM
  5. هواپیمای اتمی Tu-119
    توسط ریپورتر در انجمن هواپیماهای نظامی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15th January 2010, 02:34 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •