دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: موج جديد شيوع ايدز در ايران از طريق انتقال جنسي

  1. #1
    کاربر جدید
    رشته تحصیلی
    رادیولوژی
    نوشته ها
    77
    ارسال تشکر
    378
    دریافت تشکر: 1,213
    قدرت امتیاز دهی
    981
    Array
    MJA70's: جدید128

    پیش فرض موج جديد شيوع ايدز در ايران از طريق انتقال جنسي

    نماينده برنامه مشترك ملل متحد در زمينه ايدز در ايران، گفت: در سال گذشته شاهد كاهش چشمگير ابتلا به ايدز در ميان معتادان تزريقي در ايران بوديم ضمن اينكه ايران با موج جديد شيوع ايدز از طريق انتقال جنسي مواجه است.
    فرهاد درودي در نشست سالانه نمايندگان برنامه‌ها، صندوق‌ها و كارگزاري‌هاي سازمان ملل متحد در ايران با خبرنگاران با بيان اينكه در اجلاس رهبران كشورها در مجمع عمومي سازمان ملل اهدافي در زمينه HIV تعيين شد و تمام كشورها تعهد دادند به اين اهداف عمل كنند، اظهار كرد: اين اهداف شامل به صفر رساندن موارد جديد مبتلا به HIV ، به صفر رساندن موارد مرگ ناشي از HIV و به صفر رساندن تبعيض در زمينه خدمت‌رساني در زمينه HIV و پيشگيري، درمان و حمايت از مبتلايان به اين بيماري است.

    وي افزود: كشورهاي جهان متعهد شدند تا سال 2015 مرگ و مير مادران ناشي از HIV را كاهش داده و ابتلا نوزادان به HIV را هم به صفر برسانند و بدين‌ترتيب ديگر شاهد تولد نوزاد مبتلا به HIV نخواهيم بود.

    درودي در ادامه با بيان اينكه هر كشور بر اساس قابليت‌هاي اپيدميولوژيك خود اقدام به تنظيم برنامه‌اي در رابطه با HIV مي‌كند،‌عنوان كرد: يكي از اهداف توسعه هزاره مبارزه با گسترش ويروس ايدز است و در اين زمينه برنامه جهاني براي پاسخ به HIV تدارك ديده شده است و اين برنامه اساس همكاري‌هاي آژانس‌هاي ملل متحد با نهادهاي داخلي هر كشور است ودر كشوري كه بيشترين راه انتقال HIV تزريق مشترك است طبيعي است برنامه‌ها معطوف به كاهش آسيب باشد.

    به گفته وي بازيگران مبارزه با HIV در ايران بخش دولتي و غيردولتي اعم از رسانه‌ها، سازمان بهزيستي، وزارت بهداشت و درمان، سازمان زندان‌ها و غيره هستند و در اين زمينه هر سه ماه يكبار سيستم رصدي موجود در كشور اطلاعات مربوط به ايدز را عنوان مي‌كند.

    نماينده برنامه مشترك ملل متحد در زمينه ايدز با خبرداد: گزارش سازمان بهزيستي جهاني در زمينه شروع ايدز در ايران سال جديد ميلادي منتشر مي‌شود.

    به گزارش ايسنا، درادامه اين برنامه كنسوئلو ويدال هماهنگ كننده مقيم سازمان ملل متحد و نماينده مقيم برنامه توسعه ملل متحد در ايران با بيان اينكه آژانس‌هاي ملل متحد موجود در ايران سند همكاري را امضاء كردند كه اساس تمام فعاليت‌هاي سازمان ملل متحد در ايران است، اظهاركرد: كاهش فقر، سلامت، مديريت پايدار محيط زيست،‌كاهش مخاطرات بلاياي طبيعي و كنترل و كاهش استفاده از مواد مخدر اهداف اين برنامه مشترك هستند.

    وي افزود: با توجه به اينكه ايران يكي از بالاترين كشورهاي با درآمد متوسط است سازمان ملل متحد متوجه ظرفيت داخلي ايران است و آنان را به رسميت مي‌شناسد و بر اساس اين ظرفيت‌ها در ايران فعاليت مي‌كند.

    ويدال در ادامه با بيان اينكه ايران توانسته به بسياري از اهداف ملي توسعه هزاره زودتر از موعد مقرر برسد عنوان كرد: بايد به بخش ديگري از اين اهداف هم تا سال 2015 دست يابد و در اين سال چارچوب جديدي مطرح مي‌شود تا كشورهاي جهان براي باري ديگر حول آن براي رسيدن به حقوق اوليه توسعه متحد شوند.

    وي در ادامه با اشاره به تغييرات رخ داده در منطقه و اتفاقات اخير غرب گفت: اين اتفاقات نشان مي‌دهد افراد در كشورهاي مختلف نياز به شغل، دسترسي به خدمات اجتماعي و غيره دارند و اينها همان چيزهايي است كه در اهداف توسعه هزاره مطرح شده است و اين تحركات نشان مي‌دهد توافق زيادي براي رسيدن به اهداف توسعه‌ هزاره وجود دارد.

    نماينده مقيم برنامه توسعه ملل متحد در بخش ديگري از سخنانش، گفت: آژانس‌هاي سازمان ملل براي اين در كشور حضور دارند كه در اين كشور مشكلات ومسائل توسعه وجود دارد و ما اين كارها را با همكاري نهادهاي ملي انجام مي‌دهيم و اعتبار اين كارها براي نهادهاي ملي است تا دستيابي به اهداف توسعه تسري يابد.

    ويدال در ادامه با بيان اينكه در چارچوب همكاري‌هاي توسعه پنج‌ساله كه توسط دولت و سازمان‌هاي ملي ايران هم امضاء شده بحث آلاينده‌ها و آلودگي جايگاه به خصوصي دارد، گفت: مشكل طوفان‌هاي شني در ايران فراتر از عراق و عربستان است و سعي كرده‌ايم در اين زمينه با همكاري محيط زيست در سازمان‌هاي بين‌المللي برنامه‌هاي هشدار به هنگام اجرا كنيم.

    وي در پايان خاطرنشان كرد: حضور آژانس‌هاي سازمان ملل متحد تنها جنبه سياسي ندارد و فعاليت‌هاي اين آژانس‌ها متوجه توسعه، كودكان و امور بشردوستانه است.

    ایسنا


    ایدز یک “بیماری” است، “جرم” نیست.

  2. 3 کاربر از پست مفید MJA70 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دلايل شيوع مصرف شيشه
    توسط zolfa در انجمن روانپزشکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 13th October 2011, 11:10 AM
  2. شيوع سندرم بچه‌هاي كليددار در جامعه
    توسط AvAstiN در انجمن جنین ، نوزادان و کودکان
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 2nd December 2009, 12:38 AM
  3. خبر: شيوع درد مفاصل با آغاز فصل سرما افزايش مي يابد
    توسط *میترا* در انجمن خبرهای پزشکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2nd November 2009, 10:28 AM
  4. خبر: نگران شيوع آنفلوانزاي خوكي در مدارس نباشيد
    توسط MR_Jentelman در انجمن خبرهای پزشکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15th September 2009, 02:07 PM
  5. گوگل شيوع آنفلوآنزا را رديابي مي كند
    توسط dj milad در انجمن اخبار وب و اینترنت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23rd December 2008, 09:01 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •