دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: توهم تکامل:مدل سوپ بنیادین

  1. #1
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    زیست شناسی سلولی مولکولی
    نوشته ها
    508
    ارسال تشکر
    4,038
    دریافت تشکر: 4,690
    قدرت امتیاز دهی
    167
    Array
    artadokht's: جدید21

    پیش فرض توهم تکامل:مدل سوپ بنیادین

    تکامل گرا ها تا چند سال پیش با استناد به آزمایش های استنلی میلر و هارولد اوری ،تصور میکردند که می توان مواد زنده را از مواد غیر زنده ودر اثر تصادف و گذر زمان بدست آورد.

    استنلی میلر در اواسط قرن بیستم ، مدل سوپ بنیادین را آزمایش کرد . وی گاز متان ، آمونیاک ، بخار آب و هیدروژن را درون دستگاهی قرار داد و به منظور شبیه سازی رعد و برق از جرقه ی الکتریکی استفاده کرد.
    بعد از چند روز وی در آن دستگاه ترکیبات متعددی پیدا کرد که این ترکیبات شامل برخی از عناصر تشکیل دهنده ی حیات از جمله آمینو اسیدها ، اسید های چرب و کربوهیدراتها بودند.

    این نتایج نشان میداد که برخی از مواد شیمیایی پایه های حیات در شرایطی مشابه شرایط آزمایشگاهی میلر پدید آمدند.

    توجه: تکامل گراها در کلیه ی کتابهای خود به آزمایش میلر استناد میکنند.امروزه دانشمندان به اشتباهات آزمایش میلر پی بردند.

    دلایل رد آزمایش میلر:

    در زمان آزمایشات میلر ، دانشمندان تصور میکردند که پیدایش حیات در حدود یک میلیارد سال پیش روی داده است. اما اندازه گیری سن زمین و کشف سنگواره هایی که 3.5 میلیارد سال قدمت داشتند ، نشان داد که حیات بسیار بیشتر از آن زمان تشکیل شده است.

    ما اکنون میدانیم که مخلوطی از گازهای مورد استفاده در آزمایش میلر ، هنگام پیدایش حیات ، وجود نداشته است.و نیز در آن زمان ،زمین فاقد لایه ی حفاظتی اوزون بوده است و پرتو های ماورا بنفش ، بدون وجود اوزون ، همه ی آمونیاک ها و متان های موجود در اتمسفر را از بین میبرد.

    اگر اکسیژن در آزمایش میلر وجود داشته باشد ، اسید آمینه بوجود نخواهد آمد . لذا میلر با بیان اینکه اکسیژن در اتمسفر اولیه ی زمین وجود نداشته است ، گاز اکسیژن را در آزمایشات خود قرار نداد.

    اما زمین شناسان با انجام آزمایش بر روی قدیمی ترین سنگها ثابت کردند که اکسیژن در اتمسفر اولیه ی زمین در 3.5 میلیارد سال پیش وجود داشته است.و در صورت وجود اکسیژن ، اسید آمینه تشکیل نخواهد شد.
    it takes years to build trust"
    and a few seconds
    "to destroy it







  2. کاربرانی که از پست مفید artadokht سپاس کرده اند.


  3. #2
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    زیست شناسی سلولی مولکولی
    نوشته ها
    508
    ارسال تشکر
    4,038
    دریافت تشکر: 4,690
    قدرت امتیاز دهی
    167
    Array
    artadokht's: جدید21

    پیش فرض پاسخ : توهم تکامل:مدل سوپ بنیادین

    اشتباهات آزمایش میلر:

    1-در آزمایش میلر ، میلر توسط مکانیسمی به نام " تله سرد " آمینواسید ها را بلافاصله بعد از اینکه بوجود می آید ، از محیط اطراف عایق بندی می کند.زیرا در غیر این صورت ، شرایط محیطی که این آمینو اسید ها را بوجود آورد ،بلافاصله بعد از تشکیل ، آنها را نابود میسازد.

    در حالی که در شرایط اولیه ، چنین نظم دقیق و آگاهانه ای ،وجود نداشت.

    همانطور که کیمیاگر ،ریچارد بلیس هم بیان کرده ، اگر این تله ی سرد نباشد ،محصولات شیمیایی توسط منبع برق نابود خواهد شد.

    چه بسا میلر قبل از این ، در تمام آزمایشهایی که تله سرد قرار نداده بود ،حتی یک اسید آمینه هم نتوانست فراهم سازد.

    2-میلر می خواست در آزمایش خود ، شرایط اتمسفر اولیه را فراهم سازد . اما این شرایط حقیقی و واقعی نبود . دانشمندان در دهه ی 1980 نقطه نظر مشترکشان این بود که در اتمسفر اولیه ، به جای متان و آمونیاک ، بایستی ازت و دی اکسید کربن جایگزین شود.چه بسا بعد از یک مدت طولانی ، میلر ، خود ، سکوت را بر هم زد و اعتراف کرد که شرایط در نظر گرفته شده در آزمایش ، حقیقی نبوده است.

    پس چرا میلر بر روی این گازها ، اینقدر تاکید کرده بود؟جوابش خیلی ساده است:زیرا بدون وجود آمونیاک،سنتز یک آمینواسید امکانپذیر نخواهد بود.

    کوین مک کین در مقاله ای از مجله دیسکاور،این موضوع را اینطور توضیح میدهد:میلر و اوری ،اتمسفر قدیمی دنیا را با مخلوط کردن متان و آمونیاک ،تقلید کردند.اما آخرین بررسی ها نشان میدهد که در آن دوره ،اتمسفر شیمیایی بایستی بیشتر از ازت ، دی اکسید کربن و بخار اب تشکیل شده باشد.

    در حالی که چندین دانشمند آمریکایی ، آزمایش میلر را با اتمسفر حقیقی انجام دادند اما حتی نتوانستند یک مولکول اسید آمینه تولید کنند.

    3-در آن دوران که آمينواسيدھا بوجود آمده اند در اتمسفر زمين، اکسيژن به اندازه ای بوده است که می توانست تمام آمينو اسيدھا را تجزیه کند.

    اين مورد که از چشم ميلر در رفته بود توسّط سنگھاي 3.5 مليارد ساله که در آن به آثار اکسيد شده آھن و اورانيوم دسترسي گرديد مشخّص شد.

    بعضي ديگر از کشفيّاتدر مورد اينکه بر خلاف آنچه که تکامل گرايان مطرح کرده بودند مقدار اکسيژن در آن دوران خيليبيشتر بود. ھمچنين تحقيقات در آن دوره نشان مي دھد که به سطح کره زمين از آنچه که تکاملگرايان تخمين ميزدند ده ھزار مرتبه بيشتر نور ماورائ بنفش ميرسيده است و اين توده غليظ ازماورائ بنفش بخار آب و دي اکسيد کربن اتمسفر را از ھم تجزيه کرده و بوجود آمدن زيادياکسيژن اجتناب ناپذير بوده است. اين مورد که در آزمايش ميلر اصلاً مدّ نظر قرار نگرفته بود اينآزمايش را بطور کلّي مردود ميساخت.

    اگر در اين آزمايش اکسيژن بکار برده ميشد متان به دياکسيد کربن و آب، آمونياک ھم به ازت و آب تبديل ميشد. از طرفي ديگر در شرايطي که اکسيژنوجود ندارد و چون ھنوز قشر اوزون تشکيل نشده است لذا نورھاي ماورائ بنفش باعث تجزيهآمينواسيدھا مي شوند. بطور خلاصه، در دنياي اوّليه چه وجود اکسيژن و چه نبودنش اثر منفيبر روي آمينواسيدھا دارد.


    4-در آزمایش ميلر اگر آمينواسيدھا از موادّ شيميايي ايزوله نگردد و در صورتي که اينھا در يکمحيط قرار گيرند، باھم واکنش شيميايي انجام داده و تجزيه شدنشان اجتناب ناپذير ميباشد.

    غير از اين در نتيجه اين آزمايش بمقدار فراوان آمينو اسيد دست راست بوجود آمده بود. وجود ھمينآمينواسيدھا، تکامل را با منطق خود نقض ميکرد. زيرا آمينواسيدھاي دست راست،آمينواسيدھايي ھستند که در ساختار موجودات زنده استفاده نمي گردد. در نتيجهآمينواسيدھاي حاصل از اين آزمايش محيطي که اينھا قرار دارند نتنھا براي زندگاني مساعدنميباشد بلکه بر عکس يک حالتي داردکه مولکولھاي بدرد بخور را تجزيه کرده و مخلوطي از يکاسيد سوزاننده ميباشد.تمام اينھا يک حقيقت بارزي را نشان ميدھد:آزمايش ميلر نمی تواندایجاد حيات را در شرايط اوّليه زمين ثابت کند.

    آزمايش،جھت سنتز آمينواسيد بطور آگاه و کنترل شده انجام گرفته است.جنس گازھاي کاربرديو نسبت مخلوط آنھا براي اينکه آمينواسيد بوجود بيايد بشکل ايده ال ترين اندازه ھا تعيين گرديدهاست.مقدار انرژي که به محيط داده ميشود نه زياد نه کم درست بھمان شکلي که اينھا بايدباھم واکنش داشته باشند تنظيم گرديده است. دستگاه آزمايش طوري طرّاحي گرديده است کهاز تمام موادّ تخريب کننده و ضرر دھنده عاري گرديده است. آنچه که در اتمسفر دنياي اوّليه وجودداشته و سير واکنشھاي شيميايي را تغيير داده در اين دستگاه آزمايش وجود ندارد. اکسيژن فقطيکي از اين عناصر است که با اکسيداسيون مانع حيات آمينواسيدھا خواھد شد.

    علي رغم اينشرايط ايده آلي که فراھم گرديده اگر مکانيزم تله سرد نباشد آمينواسيدھا بدون اينکه تجزيهشوند بھمان شکل نميتوانند باقي بمانند.

    ھارولد اوري که ھمراه با شاگردش استنلي ميلر اين آزمايش را ترتيب داده بود در اين مورد ايناعتراف را ميکند:ما که تحقيق کننده منشاُ حيات ھستيم، ھر چه بيشتر در این مورد تحقيقاتانجام دھيم، بيشتر به اين نتيجه ميرسيم که حيات آنقدر پيچيده ميباشد که در ھيچ جايينميتواند تکامل يافته باشد. ھمه ما به این باور اعتقاد داریم که مايه حيات از يک مادّه بي جان برروي کره زمين بوجود آمده است. فقط آنقدر پيچيده مي باشد که از مرزھاي فھم و تصوّر ما خيليفراتر مي باشد

    از کتاب توهم تکامل
    ویرایش توسط artadokht : 31st March 2014 در ساعت 07:26 PM
    it takes years to build trust"
    and a few seconds
    "to destroy it







  4. کاربرانی که از پست مفید artadokht سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. سوپ شیر و عدس
    توسط yas-90 در انجمن تغذیه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th December 2011, 12:39 AM
  2. سوپ جوجه و ذرت تازه با شیر!
    توسط s@ba در انجمن خانه و خانه داری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15th January 2010, 07:18 AM
  3. تصویر: سوپ جنین!!! (واقعا شرمنده ام)
    توسط ØÑтRдŁ§ در انجمن عکس های گوناگون
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 4th March 2009, 10:02 PM
  4. معرفی: سوپ جنین در چین !!
    توسط nafise sadeghi در انجمن عکس های گوناگون
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 19th October 2008, 11:24 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •