آیه لا اکراه فی الدین انسان را در انتخاب دین مختار قرار داده.وقتی کثرت گرایی نباشد مختار بودن در اتنتخاب هم معنی و مفهومی ندارد.اگر این را یک قضیه ریاضی فرض کنیم ،خیلی راحت با استفاده از برهان خلف اثبات میشود که کثرت گرایی دینی در اسلام در وجود دارد به صورتی که همه ادیان را در همه زمانها قبول دارد.کدام حرف من و چجوری این معنا رو می رسونه که زندگی ما دین رو تحت تاثیر قرار میده! این رو توضیح بدید
و باز کجای حرف من این معنا رو می رسونه که مفسرین تفسیر رو طبق منافع خودشون تغییر می دهند! چون که اگر کسی این کار رو کرد به او مفسر گفته نمیشه!
برای من روشن نشد منظور شما چیه
وقتی شما در گفته های خود اظهار داشتین که با توجه به شرایط جامعه،احکام اجرا میشوند و تبلیغ دین و مسلک حاص انجام میشود،بدین معنی است که عمل به احکام دین در صورت همسو بودن با شرایط جامعه انجام میشود.کدام حرف من و چجوری این معنا رو می رسونه که زندگی ما دین رو تحت تاثیر قرار میده! این رو توضیح بدید
بحث اصلی ما در مورد کثرت گرایی دینی است
من طبق یک آیه از قرآن گفتم که کثرت گرایی دینی در اسلام تایید شده است.ولی در جامعه اسلامی اجرا نمیشود.
فکر نمیکنم دلیل و برهانی مبنی بر اینکه کثرت گرایی در اسلام تایید نشده،آورده شود که به اندازه ایه فوق قوی باشد
مگر اینکه تفسیری ساخته شود.
البته عقل نیز کثرت گرایی دینی را تا حدی قبول میکند و مخالف عقل و منطق نیست.
علاقه مندی ها (Bookmarks)