دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 44

موضوع: معماری داخلی

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #32
    کارشناس تالار معماری
    رشته تحصیلی
    معماری
    نوشته ها
    937
    ارسال تشکر
    4,652
    دریافت تشکر: 2,773
    قدرت امتیاز دهی
    269
    Array

    Post پاسخ : معماری داخلی

    طراحی اتاق کودک 2




    1.مشورت :با کودک خود صبحت کنید.و فعالیتهای مورد علاقه او را بیابید و توجهنمائید او از چه چیزهائی لذت می برد.ازصفات منحصربفرداو به دقت مطلع شوید.و بیابید که دوست دارد محیطشچگونه آراسته شود.کودکان باید کمک کنند تا محیط خود را بیا فرینند , بدین کونه آنهایاد می گیرند , مسئولیت پذیر بوده و برای بثمر رساندن کیفیت استعداد و جودی خودکوشش نمایند.


    2.قیاس ومبلمان :طراحی فضا یمنطبق با شرایط کودکان به طور قطع بستگی به شناخت کافی از ویژگی های رشد آناندارد.خصوصیات جسمی و روانی کودکان در مراحل مختلف رشد , اساس برنامه ریزی فضا وطراحی برای آنان است.اندازه میز و صندلی , کمد های اسباب بازی و نیز ارتفاع مناسبدستگیره درها , دستشوئی ها , شیر ها و .. ضروری است.اگر فضا و عناصر آن متناسب بااندازه های کودکان باشد , آن ها به سادگی می توانند از فضا ها و وسایل مربوط به خوداستفاده کنند.قطعات متنوع مبلمان , نیمکت , میز و صندلی , تابلوها , قفسه ها وغیرهای که با مقیاس و در حد و اندازه آنان ساخته می شود , اغلب برای هر بازی شکل ویژه ای بخود می گیرند.


    3.تقسیمات فضا :اتاق کودک بایدبه طریقی چند منظوره طراحی شود و از آنجائی که کودکان از اتاقشان برای بسیاری ازفعالیتها در کنار استراحت و خواب استفاده می کنند , تقسیمات و قلمرو های خاص و مشخصخود را طلب می کند. از قبیل فضائی برای مطالعه و بازیهای مهیج و همچنین فضائی برایسرگرمی.فضای بازی باید در کنار فضای خواب و استراحت کودک و در ارتباط مناسب با آنطراحی شود .تجهیزات مورد نیاز در فضای بازی شامل :قفسه و صندلی , پارک کودک و .... است.


    4.محدودیتها :کودک در اینمرحله کنجکاو و بی باک است.تا آنجائیکه آنها هیچگونه اطلاعی از خطر ندارند.از اینرو با ایجاد قفسه ها نه تنها اشیا ئی مانند بطری و دارودرارتفاعی مناسب و بدور از دست کودک در امان است بلکه محیط نیز نظمی دوچندان مییابد.


    5.رنگ:رنگهای روشن به چشم بچه ها با شکوه هستند.برای دیوارها از کاغذ دیواریرنگی و یا رنگ شاد استفاده کنید.و رنگ و بافت را به آنهااضافه نمائید.میتوانیمحریم ها و همچنین لبه های دیوار را مشخص و بر جسته نمائیم.و ابر ها و ستارگان را برسقف اضافه نمائیم.کودکان رنگهای تابناک و درخشنده را دوست دارند.اما شما میتوانیدبا به کار بردن رنگهای شاد و تابناک در روی هر دیوارمحدوهای رنگی را نیز معین کنید.رنگهای شاد و شفاف و آزاد , تصور کودکانه را بر می انگیزند و آنان رابه آفرینش و خلاقیت را تشویق می کنند.همچنین پیدایش یا ظهور دیوارهای روشن از قبیلاستفاده ازکارکترهای کارتونی و مانند آن در دیوارهای اتاقهای کوچک می تواند بسیار مفید باشد.


    6.روشنائی :فضاهائی با نور طبیعی و شفاف اثر مثبت بر کودکان دارند.بعبارت دیگراتاق های تاریک با نور مصنوعی و نامناسب اثر منفی در پی خواهند داشت.از اینروگزیدن نحوه و میزان روشنائی در اتاق کودک اهمیتی بس مهمرا ایفا مینماید و تاثیر مهمی در خواندن و نوشتن و ایجاد آرامش و تمرکز آناندارد.نور مناسب فضا را جهت محیطی آرام و مناسب جهت مطالعه محصور می نماید.بررسیتاثیر میزان نور در شب نیز در روحیه آنان حائز اهمیت است.


    7.پنجرهها :پنجره و جهت آندر اتاق کودک اهمیتی ویژه دارد.از طریق آن نور شمالی به داخل می تابد و شادابی وسحرخیزی را به بار می آورد. کودکان پنجره هایی را که در تقابل و مرتبه چشمانش استرا بیشتر دوست میدارد , بطوریکه ایشان مجبور نیستند برای نگاه کردن به خارج قدبکشند.از سوی دیگر کودکان از میان پنجره ها حرکت خورشید را دنبال می کنند تازمانیکه به محل مشخصی برسد و غروب کند , فعالیت های خود را خاتمه میدهند.


    در گرداگرد این عناصر کودکان بازی می کنند و ازاین طریق از تصوراتشان بهره می برند تا دنیای خودشان را بیافرینند.از این رو باایجاد کنش و واکنش و ایجاد کنجکاوی خواهیم توانست کودک خود را به فکر فرو بریم .ایجاد کنش دنیای جدیدی را بر روی کودک خواهد گشود.و او را در شناخت هر چه بیشترپیرامون و دنیای پر رمز و راز خود تشویق خواهد نمود. آنجنانکه که معماری وعناصرشبرانگیزنده نیروی حرکتی و تشویقی خواهند بود و آنهنگامدیگر پایانی بر این باور نخواهد بود.



    منبع : مجله صنعت ساختمان داریس

    ... GODISNOWHERE

    "This can be read as "GOD IS NO WHERE

    OR

    "As " GOD IS NOW HERE

    Every thing in life depends on
    How you look at them
    ... always think positive

  2. 4 کاربر از پست مفید ЛίL∞F∆R سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. اهمیت نور در معماری
    توسط ЛίL∞F∆R در انجمن مهندسی معماری
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 9th March 2012, 02:47 PM
  2. معماری و دکوراسیون داخلی
    توسط ЛίL∞F∆R در انجمن تصاویر معماری داخلی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22nd September 2008, 06:12 PM
  3. معماری رومی‌وار یا رومانِسک
    توسط ЛίL∞F∆R در انجمن معماری جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9th September 2008, 07:56 AM
  4. معماری مکانهای بازیهای المپیک 2008
    توسط ЛίL∞F∆R در انجمن معماری جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 6th September 2008, 05:11 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •