سال 1935
پزشکی و بهداشت
گرهارد دوماک باکتری شناس آلمانی اعلام میکند " پرونتوزیل " پیشرو داروهای سولفا ، می تواند باکتری هایی " استرپتوکوک " را در موش از بین ببرد . این سرآغاز تولید داروهای ترکیبی " سینتاتیک " که بسیاری از بیماری ها را از بین می برد در کلینیک مایو در روچستر ایالت مینوستا ، در امریکا اولین بانک خون تشکیل می گردد که خون را در حرارت های زیر صفر نگهداری و بعد به بیماران تزریق می کند .
نخستین قلب مصنوعی به صورت آزمایشی به کار گرفته می شود . این قلب با یک شیشه مارپیچ حلقه ای و یک پمپ توسط دکتر آلکس و چارلز لیندبرگ ساخته می شود .
تکنولوژی
با اینکه هلیکوپترهای جوراجوری از سال 1905 مورد آزمایش قرار می گیرد ، اولین پرواز عملی هلیکوپتر که قادر است به بالا رود و رو به جلو پرواز کند با کنترل و همینطور با ثبات و سرعت مناسب ، در 26 ژوئن در فرانسه انجام می گردد .
در اطراف و اکناف
زلزله ای در هندوستان 60000 نفر را به هلاکت می رساند .
علوم اجتماعی
کنراد لورنز جانورشناس اتریشی رفتار یادگیری جوجه اردک ها و جوجه غازها را شرح می دهد و می گوید که چگونه جوان ها نقش پدر و مادر را چه به طور طبیعی و یا پرورشی بازی می کنند .
ادبیات
" تورتیلا فت " نوشته اشتین بک ؛ " میتیز توریما " نوشته جرج سفریس ؛ " آقای نوریس قطار عوض می کند " نوشته ایشروود ؛ " کشور برف " نوشته کاواباتایا سوناری
درام ها و دیگر تفریحات
" قتل در کاتدرال " نوشته تی اس الیوت ؛ " در انتظار چپ دست " نوشه کلیفورد اودت ؛ " سگی زیر پوست " نوشته اودن واشروود ؛ " ببر در دروازه ها " نوشته ژیرودو
هنرها
ماکس بکمان کنده کاری سه مرحله ای " دپارچر " خود را در پاریس تکمیل می کند
جولیوگونزالیس مجسمه ساز اسپانیایی کاتالونیایی کار خود را روی تعدادی مجسمه های هنری آهنی آغاز میکند .
موزیک
اپرای "پورچی " و " بس " ساخته جرج جرشوین ؛ " سمفونی دوم " ساخته روهریس ؛ " بالت رومئو و ژولیت " ساخته پروکوفیو
المان نازی موسیقی جاز را که ریشه سیاه پوستی یا یهودیانه داشته باشد ممنوع اعلام می کند
ورزش و دیگر سرگرمی ها
اولین بازی بیس بال شبانه امریکایی در 24 مه در میدان کرازلی شهر سین سیناتی انجام می گیرد سرخ پوشان میزبان ، فیلادلفیا را 2 بر 1 شکست می دهند
زندگی و آداب و رسوم
کتاب های " پنگوئن " انگلستان انتشار می یابد اولین آنها " آریل " یک بیوگرافی از " شلی " نوشته آندره موروا است . با وجود آنکه این کتاب ها اولین کتاب های جلد کاغذی ارزان محسوب نمی شوند ، در فرهنگ کتاب امریکا - انگلیس انقلابی به حساب می آیند.
" برادران پارکر " یک شرکت " بازی و مسابقات " در شهر سالم ماساچوست امریکا نوعی تخته نرد بازی عرضه می کند
از اینجا و انجا
در 16 آوریل یک کشتی هوایی 19 تنی پان آمریکن شهر سانفرانسیسکو را به مقصد هاوایی ترک می کند و در مدت 18 ساعت و 39 دقیقه در پرل هابر به زمین می نشیند ، که اولین هواپیمای ماورا اقیانوس آرام شناخته می شود .
یک پارکومتر از سوی یک امریکایی به نام " کارلتون مجی " طرح ریزی می شود و در شهر اوکلاهوما در پارکینگ نصب می گردد .
دیگر رویدادها
در بریتانیا وزیر خارجه انگلستان سرساموئل هوآر به علت نارضایتی عمومی استعفا می کند و به جای او آنتونی ایدن برگزیده می شود .
در فیلیپین مانوئل کونزون در 7 دسامبر در انتخابات به پیروزی می رسد و به اولین ریاست جمهوری فیلیپین دست می یابد .
در اتیوپی بعد از یک راهپیمایی طولانی ارتش ایتالیا موفق به فتح قلعه " ماکاله " می شود - مارشال " پیتر و بادوگلیو " به سر فرماندهی قوا منصوب می شود و دستور حرکت به طرف مناطق کوهستانی را صادر می کند .
در یونان ژنرال جرج کوندلیس دست به یک کودتا می زند و پارلمان را به تصویب تحدید رژیم سلطنتی وا می دارد در 3 نوامبر انتخابات فوق العاده اب به عمل می آید که به بازگشت سلطنت منتهی می شود
در ایالات متحده پرزیدنت روزولت قانون بی طرفی را امضا می کند . این قانون ارسال هر گونه اسلحه و تجهیزات به کشورهای در حال جنگ را تا زمانی که یکی از آنها هنوز از جنگ دست نکشیده است منع می کند .
در ایالات متحده پرزیدنت روزولت لایحه قانونی تأمین اجتماعی را امضا میکند . این قانون سیستم تأمین بازنشستگی را که در آن هم کارکنان و هم کارفرمایان سهیم هستند ارائه میکند همچنین به کودکان بی پناه و نابسامان و اشخاص سالخورده که مشمول بازنشستگی نمی گردند ، کمک خرج از سوی دولت را مقرر می دارد و مهمتر اینکه در این قانون بیمه بیکاری نیز پیش بینی می شود .
در ایالات متحده پرزیدنت روزولت قانون روابط ملی کارگری را امضا میکند . طبق این قانون هیئت رئیسه روابط ملی کارگران را تعیین می نماید .
انگلستان و آلمان به توافقی در نیروی دریایی می رسند که در آن آلمان موافقت می کند که کشتی های جنگی خود را در سطح 35% کشتی های انگلستان و قدری بالاتر از آن محدود نماید .
اتحاد شوروی و چکسلواکی عهدنامه همکاری بین خود می بندند که در آن اتحاد شوروی متعهد می شود در صورت تجاوز به چکسلواکی از آن کشور حمایت نماید به شرط اینکه فرانسویها هم چنین تعهدی را قبول نمایند
فرانسه و اتحاد شوروی پیمان همبستگی امضا می کنند .
پیمان مارسی بین فرانسه و ایتالیا به امضا می رسد . این پیمان که با گفتگو های پیرلاوال وزیر امور خارجه فرانسه پا می گیرد ، شامل واگذاری و موافقت با ادعاهای ارضی ایتالیا در آفریقاست در عوض فرانسه امیدوار است که حمایت ایتالیا را از خود در برابر آلمان جلب نماید .
در ترکیه بنا به قانونی که مقرر شده هرکس برای خود یک نام خانوادگی انتخاب میکند .
تهیه و تنظیم : سایت علمی نخبگان جوان