مزایا: سرعت خواندن و نوشتن مناسب، ظاهر جذاب، قیمت به نسبت مناسب
معایب: اندازه به نسبتا بزرگ (این موضوع در بعضی مواقع باعث بروز مشكلاتی می‌شود)
ذره‌بیناین حافظه در ظرفیت‌های 16، 32 و 64 گیگابایت تولید شده‌است. بدنه N005 از آلومینیوم و روکش مات به رنگ نوک مدادی ساخته شده و بدنه سمباده‌خورده آن مانع از لیز خوردن آن از دست می‌شود.
ابعاد N005 کمی بزرگ است. همان‌طور که در تصویر 1 مشاهده می‌كنید، طول این حافظه فلش حدود نه سانتی‌متر است. یک حافظه فلش Transcend حدود شش سانتی‌متر طول داشته و حافظه Silicon Power Touch 830 کمتر از چهار سانتی‌متر است. عرض N005 حدود دو سانتی‌متر و ضخامت آن هم کمی بیشتر از یک سانتی‌متر است. ابعاد بزرگ و بدنه آلومینیومی باعث شده تا وزن آن به بیست گرم برسد كه این موضوع N005 را در رده محصولات غیر‌رژیمی قرار می‌دهد! طراحی این حافظه فلش بسیار ساده و در عین حال شیک و باکلاس است كه این موضوع باعث می‌شود تا بتوان از ابعاد بزرگ آن چشم‌پوشی كرد.
تصویر 1

درپوش پلاستیکی N005 را می‌توان در انتهای بدنه آن قرار داد اما در صورتی که یک بندآویز را به سوراخ انتهایی حافظه فلش (که برای بستن همین بند در نظر گرفته‌شده) ببندید، دیگر نمی‌توانید درپوش پلاستیکی را در این قسمت قرار دهید.
تصویر 2
محكبرای تست حافظه فلش N005 از سیستم تستی مطابق با جدول زیر استفاده کردیم.
جدول 1

اشاره: مادربورد مورد استفاده دارای دو پورت USB 3.0 است که چیپ‌ست NEC D720200F1 آن را کنترل می‌کند.
تست‌های انجام‌شده روی این حافظه فلش پانزده گیگابایتی، شامل تست كامل سرعت خواندن با نرم‌افزار HD Tune Pro 4.6، تست كامل با نرم‌افزار Crystal Disk Mark 3 و تست با نرم‌افزار ATTO Disk Benchmark است كه نتایج آن را در تصاویر زیر مشاهده می‌كنید. در ضمن یادآور می‌شویم که هر یک از این تست‌ها سه بار اجرا شده و نتایج پس از اجرای سوم ثبت شده‌است (فرمت فایل حافظه فلش NTFS است).

تصویر 3

تصویر 4

تصویر 5