دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: اهمیت نقش رهبری برای مدیران کارآفرین

  1. #1
    کاربر فعال سایت
    رشته تحصیلی
    روانشناسی بالینی
    نوشته ها
    6,602
    ارسال تشکر
    29,978
    دریافت تشکر: 25,422
    قدرت امتیاز دهی
    43644
    Array
    نارون1's: لبخند

    پیش فرض اهمیت نقش رهبری برای مدیران کارآفرین


    اصولا هر کارآفرین موفق رهبر موفقی نیز می باشد هرچندکه تعداد افراد تحت امر او بسیار کم باشد یک مدیر واحد تولیدی ویا خدماتی بایستی در جستجوی فرصت باشد تا بتوتند جهت اجرای یک طرح یا پروژه ای که پایه ریزی نموده است نسبت به تامین نیروی انسانی ، منابع مالی وامکانات فیزیکی برنامه ریزی ودر چهار چوب هدف کلی با توجه به توان وتخصص افراد ، تکلیف معین نموده است و تا حصول نتیجه ، رهبری اجرای طرح را برعهده گیرد.

    رهبر موفق کسی است که تلاش می کند برای انجام هر فعالیت بهترین راه را پیدا کند اگر شما به رشد مستمر وبهبود بهره وری و موفقیت روز افزون واحد کاری خود معتقد بوده و مصمم هم باشید رهبر موفقی خواهید بود . بایستی برای رشد صفات رهبری در خود برنامه داشته باشید زیرا چگونگی رشد صفات رهبری در افراد متفاوت است و رشد وتوان رهبری در شما بعهده شخص خودتان می باشد .

    برای رهبر شدن راهی به عنوان بهترین راه وجود ندارد کار آفرین کسی است که برای رهبری سبک و روش خاص خود را داشته باشد . هرگز برای رشد فضایل رهبری در خود بطور کورکورانه از کسی تقلید نکنید .

    سعی کنید از روشها و تجربیات رهبران موفق درس گرفته و متناسب با استعداد ها ی خود آنها را به کار ببرید .زیرا شخصیت شما بر رفتارتان در نقش رهبری موثر است . برای رهبری تمرین موثر است ، سعی کنید در هر وضعیت شغلی یا موقعیت اجتماعی که هستید نمرین رهبری کنید .

    زیرا برای هر کس در زندگی فرصتهایی پیش می آید تا به تمرین رهبری بپردازد .از فرصتها استفاده کنید ، در فعالیتهای روز مره و برخوردهایی که با افراد ویا کارکنان خود دارید موقعیتهایی بوجود می آید که می تواند در بهبود قدرت رهبری مفید باشد .تمرین رهبری بدون اینکه در دیگران حساسیت ایجاد کند بسیار مهم است .

    آزمون توان رهبری و ایجاد آمادگی در خود ، همواره شما را برای ایفای نقش های مهمتر آماده می سازد . به عنوان یک کارآفرین و رهبر ، مسئولیت رشد کارکنان واحد تحت پوشش عمدتا به عهده شما است . کارکنان یمک سازمان مهمترین دارایی یک واحد کاری هستند .

    سعی کنید از وجود آنها به بهترین وجه استفاده کنید با مطالعه و بررسی ،سعی کنید بهترین تصمیم را برای بهبود عملکرد هر فرد اتخاذ نمایید .فرصتهایی را برای کارکنان طراحی کنید که بتوانند توانایی خود را رشد داده و بهبود ببخشد . تجربیات وتوانمندی های کارکنان را به گونه ای ارزیابی کنید که بتوانید میزان موفقیت هر کدام را تعیین نمایید تا برآن اساس بتوانید مسئولیتهای آنها را ارتقاء بخشید . هرچه توان رهبری را در خود تقویت نمایید ، اتکای کارکنان نسبت به شما بیشتر می شود و با پشتیبانی بیشتر مسئولیت ها را خواهند پذیرفت و کار شما سبکتر خواهد شد .

    به هر میزان که کارکنان بتوانند از ظرفیتهای خود استفاده کنند ، به ظرفیت و توان رهبری شما افزوده و عمق بیشتری را به نگرش و رفتار کارآفرینانه شما در هدایت واحد کاری خواهد داد . زیرا بهتر می توانید کل کاری را که باید انجام شود درک کرده و راههای تازه وابتکاری را برای حل مشکلات و انجام امور پیدا کنید. شما بایستی حداقل با همان حرارتی کار کنید که انتظار دارید کارکنان زیر نظر شما کار کنند. بایستی مطمئن باشید که سرمشق خوبی برای آنها هستید .

    مدیران کارآفرین در ایجاد انگیزه برای کارکنان خود نقش بسیار مهمی ایفا می کنندو برای کارکنان خود به تناسب توانمندی آنها احترام زیادی قائل می شود ، زیرا با ستودن کارهای خوبشان در انها ایجاد اعتماد به نفس می نمایند. مدیران وقتی نشان می دهند که همواره انتظار حداکثر تلاش را از آنها دارند شاهد حداکثر تلاش آنها هم خواهند بود .

    حتی المقدور کارکنان را در جریان کارها قرار دهید . به حرف آنها خوب گوش بدهید و حدالامکان آنها را در بحث و گفتگو شرکت دهید ، بی شک اطلاعات زیادی را جهت بکارگیری در تصمیمات بدست خواهید آورد . در تصمیم گیری در مورد مسائلی که به کارکنان مربوط می شود سعی کنید ابتدا خود را به جای آنها قرار دهید ، توجه به خصیصه های انسانی کار می تواند مانند دستمزد برای کارکنان مهم بوده وظرفیت سود آوری را به نفع واحد کاری در حد قابل توجهی ارتقاء بخشد . یک رهبر موفق فردی است که بتواند عکس العمل کارکنان را در مورد تصمیمی که می گیرد پیش بینی نماید .

    یک کارآفرین به عنوان یک رهبر موفق همواره سعی می کند علت انجام فعالیت ها را به کارکنان توضیح داده و از کاری که می خواهد بکند آنها را آگاه نموده و نحوه انجام کار را برای آنها صمیمانه توضیح دهد . هدفهایی که برای هر کار تعیین می کنید ، مطمئن شوید که برای هر فرد مشخص ، روشن ، و برای هر مرحله از اجرا هم تاریخ بازدید و نظارت بر پیشرفت کار تعیین نموده و برای هر یک از افراد هم انجام کار مشخصی را برای هر مرحله از کار ، معیین نمایید .

    اگر بعضی از افراد خطایی انجام داده و یا در انجام وظیفه قصوری نمودند ، هیچگاه آنان را در مقابل دیگران سرزنش نکنید. طوری زمینه سازی کنید که به هر نحو ممکن ، عقب ماندگی کار جبران شود . همیشه بایستی سعی کنید که نتیجه همه گفتگوهه به نتیجه مثبتی ختم گردیده و کارکنان با دلگرمی کار را دنبال کنند .

    اگر برای کارکنان ثابت شود که به راستی منافع آنها را در درجه اول اهمیت قرار می دهید باعث اطمینان آنها شده و با علاقه مندی کارها را پیش خواهند برد که نتیجه آن دوستی دو جانبه پایدار ، افزایش کارایی و سود بیشتر خواهد بود. برای اینکه به عنوان یک مدیر کارآفرین رهبر موفقی هم باشید به موارد وپیشنهادهای زیر توجه نمایید

    1- در حالی که واحد کاری شما به آرامی پیشرفت نماید و به موقع هدفها را پشت سر می گذارد جهت سرعت بخشیدن به کار از اتخاذ تصمیمات عجولانه ونامطمئن جدا پرهیز نمایید.

    2 – چنانچه بعد از مطالعه و بررسی لازم تصمیمی گرفتید هر چه زود تر آن را عملی نمایید .

    3- سعی کنید شناخت کافی نسبت به کارکنان بدست آورده تا بتوانید در موقع مناسب از توانایی های آنها استفاده کنید . استفاده صحیح از نیروی انسانی باعث موفقیت آن می گردد که، موفقیت تک تک افراد موفقیت کل واحد کاری را در پی خواهد داشت .

    4- به نقاط قوت خود توجه خاصی داشته باشید و از موقعیت هایی که ضعف شما را مشخص می کند دوری کنید سعی کنید نقاط ضعف خود را به مرور برطرف نمایید .

    5 - اشتباهات خود را با سعه صدر و خوشرویی بپذیرید و با بررسی و مطالعه در برنامه های خود تجدید نظر نمایید . همواره کارکنان خود را نسبت به اینکه شرایط دائما در حال تغییر است توجیه نمایید تا برای تغییر برنامه ها همیشه آمادگی داشته باشند. هر چه پیش بینی ها دقیق تر باشد ، تغییر در برنامه ها کمتر خواهد بود.

    6 – بطور مستمر راههای افزایش بهره وری در مجموعه واحدکاری را مورد بررسی قرار داده و برای انجام کارهایی که جهت بالا بردن بهره وری در هر هفته امکان آن وجود دارد برنامه ریزی نمایید . سعی کنید روحیه پرهیز از انجام امور غیر مولد ، وقت گیر و بی فایده را به مرور در کارکنان خود ایجاد نمایید.

    7 – در محیط کار به افراد فرصت خلاقیت و نوآوری بدهید ، سعی کنید به طرق مختلف روحیه خلاقیت ، نوآوری و شادابی در افراد تقویت گردیده تا زمینه مناسبی جهت مدیریت کار افرین خلاق و نوآور در واحد کاری شما فراهم گردد.

    8 – وقتی موفقیت شما حتمی خواهد بود که در واحد کاری شما به حد کافی افراد خلاق ، نوآور، مستعد،مطلع و دارای تخصص کافی وجود داشته باشد و از شما با اعتماد حمایت نمایند.

    9 – با توجه به اهمیت توان رقابت در بازار ، هماهنگ نمودن کیفیت ، کمیت، هزینه تولید و یا ارایه خدمات از مهمترین اموری است که بایستی به آن عنایت خاصی داشته باشید .

    10 – به عنوان یک رهبر فکری وعملیاتی در واحد تولیدی بایستی فرصتها و موقعیتها را به دقت شناسایی نموده و بتوانید حداکثر استفاده را از هر فرصت پیش آمده ،ببرد.

    11- همواره سعی کنید برای اجرای یک برنامه پیش از انجام آزمایشهای مقدماتی ، خود را تنها به یک راه حل مقید نکنید ، وقتی مص4ید، برای حل یک مسئله روش خاصی را انتخاب کنید ، اغلب اوقات لازم می شود رویه اجرایی را تغییر بدهید زیرا به مرور زمان و در جریان اجرای راه حل، اطلاعات و شرایط تازه ای ممکن است به وجود آید که راه حل اولیه را تغییر دهد، چنانچه شما راه حل های متفاوتی را قبلا پیش بینی کرده باشیدبا مشکل کمتری روبرو خواهید شد.

    12- اصولا تصمیم گیری های مهم آسان نیست ولی به هر حال تصمیم نگرفتن بدتر از تصمیم بد گرفتن است .تصمیم گیری خود یک هنر است . هر چه بیشتر تمرین کنید تجربه شما بیشتر می شود .

    13- سعی کنید جریان امور را چنان طراحی نمایید که هیچ تصمیم مهمی بدون اطلاع و تایید شما گرفته نشود . در برنامه ریزی شغلی ، مهم آنست که بتوانید اطلاعات مورد نیاز را در زمان مناسب در اختیار داشته باشید تا بتوانید تصمیم مناسبی را اتخاذ نمایید.



    منبع: کتاب کارافرینی---نویسنده:دکتر علی شاه حسینی
    سامانه تخصصی کارآفرینی

    اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي أَخْشَاكَ كَأَنِّي أَرَاكَ وَ أَسْعِدْنِي بِتَقْوَاكَ
    مجلـــه رویش ذهــن


  2. 5 کاربر از پست مفید نارون1 سپاس کرده اند .


  3. #2
    کاربر اخراج شده
    رشته تحصیلی
    مدیریت دفاعی
    نوشته ها
    4,430
    ارسال تشکر
    5,018
    دریافت تشکر: 13,826
    قدرت امتیاز دهی
    0
    Array
    Capitan Totti's: جدید40

    پیش فرض پاسخ : اهمیت نقش رهبری برای مدیران کارآفرین

    سلام
    چند نکته

    2 – چنانچه بعد از مطالعه و بررسی لازم تصمیمی گرفتید هر چه زود تر آن را عملی نمایید .
    این مورد بر اساس اصل 87 هانس گودریان
    و اصول نظامی تیمسار رشید زاده شدیدا رد میشه
    زیراکه این اصل
    بر اساس تحرکات آنارشیستانه است
    و آنارشیست پایدار نیست...

  4. 2 کاربر از پست مفید Capitan Totti سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: 21st December 2014, 08:55 PM
  2. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 23rd August 2013, 10:17 PM
  3. آموزشی: آموزش آپدیت آفلاین و جمع آوری آپدیت آنتی ویروس قدرتمند Avira
    توسط آبجی در انجمن آنتی ویروس
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 15th July 2013, 12:40 AM
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 29th December 2009, 05:51 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •