كتاب «شنهاي سرخ تكريت» خاطرات عبدالامير افشينپور، يكي از آزادگان دوران دفاع مقدس است كه در سال 1388 توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است. نويسنده اين مجموعه، وقتي از اسارت ده ساله از اردوگاههاي عراق به خانه بزرگش ايران باز ميگردد، قلم برميدارد و مينويسد كه بر او و ديگر همبندانش چه گذشته است.
اين كتاب در سه فصل با عناوين «اردوگاه رماديه»، «اردوگاه موصل» و «اردوگاه تكريت» تهيه و تدوين شده است.
به گزارش خبرنگار «تابناك»، عبدالامير افشين پور درباره چگونگي تدوين خاطرات خود از دوران اسارت مينويسد: «من 19 مهرماه سال 1359 در خرمشهر به اسارت نيروهاي بعثي عراق درآمدم. 4 سال در اردوگاههاي رماديه و تكريت و 6 سال نيز در اردوگاه موصل بودم و روز ششم شهريور 1365 به ايران بازگشتم.»
در قسمتي هايي از اين كتاب آمده است:
«سالهاي اول انقلاب و اسارت مرتب خبرهاي ناگوار و غمانگيزي به گوش ما ميرسيد مثل: شهادت 72 تن، شهادت رجايي و باهنر، ترور سران مملكتي، بمبگذاريهاي متعدد، درگيري مسلحانه منافقين با مردم در تهران، فرار بنيصدر، بمباران موشكي عراق شهرهاي بيدفاع ايران و هزاران حوادث ديگر، يكي از همين خبرها، ربودن هواپيماهاي مسافربري ايران توسط مخالفين دولت و بردن آنها به كشورهاي مختلف بود. در سال 1363 يك هواپيماي ايرباس 747 ربوده و به عراق آورده شد. عراقيها طبق معمول براي تبليغات، مسافران هواپيما را به زيارت عتبات مقدسه و سپس براي بازديد از وضع اجتماعي اسرا به اردوگاه رماديه بردند...»

حالا شما پیدا کنید پرتقا فروش و صد البته پرتقال ها را...
به یابنده پرتقالها جایزه ای تقدیم می گردد...

منبع : TABNAK professional news site