دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: ترک فیس بوک برای ۹۹ روز: تجربه‌ی شادی

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    کاربر فعال سایت
    رشته تحصیلی
    خسته
    نوشته ها
    7,414
    ارسال تشکر
    4,545
    دریافت تشکر: 11,806
    قدرت امتیاز دهی
    83289
    Array

    پیش فرض ترک فیس بوک برای ۹۹ روز: تجربه‌ی شادی

    ترک فیس بوک برای ۹۹ روز: تجربه‌ی شادی
    درپی مطالعه‌ی بحث برانگیز منتشرشده توسط فیس بوک، این شبکه‌ی اجتماعی روزانه تقریباً به ۷۰۰ هزار کاربر فید خبری می‌دهد. یک سازمان به کاربران تجربه‌ی جدیدی پیشنهاد می‌دهد، ترک سایت برای ۹۹ روز…
    به نقل ازبرسام؛ پروژه‌ی «۹۹روز آزادی» که اساسش از یک آژانس تبلیغاتی هلندی است از مردم خواست که ۹۹ روز از فیس‌بوک پرهیز کنند و ببینند این غیاب چه تأثیری دارد. شرکت‌کنندگان فرم‌های نظرسنجی رادر ۳۳، ۶۶ و ۹۹ روز بعد ازپرهیز از فیس‌بوک پرمی‌کنند و نتایج پروژه پس‌از بررسی برروی وب‌سایت قرار خواهد‌گرفت.
    مرین استراتوف، مدیرهنری و پدیدآورنده‌ی ۹۹روز آزادی گفت: «فیس‌بوک می‌تواند اعتیاد باشد، گاهی شما به خودتان می‌گویید اصلاً من چرا بازش کردم؟» وی در ایمیلی به ما گفت: «برای ما سؤال اصلی ساده بود: آیا همه‌ی ما بدون فیس‌بوک خوشحال‌تر نیستیم؟» فیس بوک سال ۲۰۱۲ آزمایشی انجام داد که دریک مجله‌ی علمی چاپ شد. کمپانی پست‌های مثبت و منفی را در فید خبری کاربران دست‌کاری کرده بود. هدف دیدن نتیجه‌ی ارسال‌های مثبت و منفی بود. این آزمایش باعث خشم جامعه‌ی دانشگاهی و کاربران شده، آن‌ها احساس می‌کنند تبدیل به خوکچه‌های هندی در آزمایشگاه فیس‌بوک شده‌اند. سرویس خدماتی فیس‌بوک گفته‌آست ممکن‌است مردم برای اهداف پژوهشی استفاده شده‌باشند، ولی این تنها راه بوده‌است. دلیلی وجود ندارد که شما این آزمایش را انجام ندهید. این‌را از کسی که بارها سعی کرده فیس‌بوک را ترک کند و شکست خورده بشنوید: ترک سخت است. به گفته‌ی فیس‌بوک، کاربران روزانه ۲۰میلیارد دقیقه را صرف فیس‌بوک کی‌کنند، این شبکه‌ی اجتماعی بخشی از زندگی روزانه‌ی دیجیتال مردم شده‌است. پدیدآورندگان ۹۹روز آزادی می‌گویند زمانی‌که کاربران از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنند قادر به انجام کارهای معناداری مثل وقت‌گذرانی با دوستان و خانواده هستند. استراتوف می‌گوید: «هدف ما این نیست که کاربران به‌طور کامل از فیس‌بوک خارج شوند بلکه آزمایشی‌ست برای اینکه ببینیم زندگی بدون آن چه‌ شکلی دارد. امیدواریم نتیجه این باشد که مردم فکر کنند چه کارهای بیشتری در زندگی واقعی به‌جای زل زدن به فیس‌بوک می‌توانند انجام دهند.» برای چه نمی‌توانم فیس‌بوک را کنار بگذارم؟ بخشی از دلیلم که نمی‌توانم فیس‌بوک را کنار بگذارم دوستان سابق و قسمتی از جهان است که درغیر این‌صورت قادر به ارتباط نیستم. اگرچه صدای فید اخبار آزاردهنده ست ولی هنوز یک راه ارتباط حیاتی با گروه‌های مختلف دوستانم است. درنهایت به‌جای ترک فیس‌بوک برخی از افراد را آن‌فرند کردم. حالا فیس‌بوک واقعاً جای دوستانم است و زمان کمتری از من می‌گیرد. برای مبارزه با احساس تنهایی کسانی که تصمیم به ترک فیس‌بوک در پروژه‌ی ۹۹روز آزادی کرده‌اند، مدیران یک انجمن برای شرکت‌کنندگان فراهم کردند تا درباب تجارب خود صحبت کنند. آن‌ها می‌توانند از تأثیر فیس‌بوک بر زندگی‌شان صحبت کنند همانند هر آزمایش دیگری خطراتی وجود دارد و این پروژه ممکن است به شکست منجر شود. ولی سؤال بزرگی باقی می‌ماند که فیس‌بوک در آزمایش خود جواب نداده بود: آیا ترک فیس‌بوک واقعاً شمارا خوشحال می‌کند؟
    کد خبر: 21719 گروه خبری: اخبار فناوری اطلاعات منبع خبر: برسام
    چو کوروش از اهورا یاد می کرد زمین از عدل او بیداد می کرد
    ترفند امروز......... سایر موضوعات دیجیتالی.......... کلاس فتوشاپ


  2. 3 کاربر از پست مفید vahid5835 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9th July 2013, 02:23 PM
  2. کروم بوک ۱۹۹ دلاری ایسر با هارد اس اس دی
    توسط vahid5835 در انجمن لپ تاپ
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22nd June 2013, 10:39 AM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 31st March 2013, 02:26 PM
  4. عرضه مک بوک ایر با قیمت ۷۹۹ دلار
    توسط elinaaa در انجمن اخبار و معرفی جدیدترین سخت افزارها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th January 2013, 10:22 AM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 20th December 2012, 03:25 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •