دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: لباس جدید اسلامی برای امدادگران زن

  1. #1
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    ریاضی و فیزیک
    نوشته ها
    1,331
    ارسال تشکر
    1,417
    دریافت تشکر: 5,704
    قدرت امتیاز دهی
    7239
    Array
    کاساندان's: جدید119

    Thumbs up لباس جدید اسلامی برای امدادگران زن

    برای نخستین‌بار در خاورمیانه لباس مخصوص زنان امدادگر (توانا) با توجه به شئونات اسلامی و راحتی امدادگران زن طراحی شد.
    به گزارش فارس، كشور ما از جمله سیل، زلزله، رانش زمین و همچنین حوادث دست ساخت انسان مانند تصادفات جاده‌ای نیز هر ساله قربانیان زیادی می‌گیرد. چنین حوادث و سوانحی به شدت زندگی بازماندگان را تحت تأثیر منفی خود قرار می‌دهد به طوری كه تا سال‌های بعد نیز همچنان بازماندگان تحت تأثیر منفی حوادث و بلایا قرار دارند.
    این در حالی است كه اصولاً بیش از نیمی از بازماندگان از حوادث و سوانح را زنان و كودكان تشكیل می‌دهند. این گروه به ویژه كودكان كم سن به شدت در حوادث و بلایا آسیب‌پذیری ویژه‌ای دارند، زنان نیز در مقایسه با مردان بیشتر تحت تأثیر حوادث و بلایا قرار می‌گیرند، با این حال در برنامه‌های مختلف امداد و نجات توجه خاص یا ویژه‌ای به این دو گروه كه از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها به شمار می‌آیند نشده است.



    همچنین، نبود توجه ویژه به زنان و كودكان در فعالیت‌های مختلف امدادی در حالی است كه شناسایی نیازها و تأمین نیازهای مصرف‌كننده خدمات، یكی از مباحث نوین و جدید در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است. در سیستم ارائه خدمات درمانی و امدادی ضرورت دارد كه خدمات ارائه شده متناسب با نیازهای مصرف‌كنندگان خدمات باشد. با این حال برنامه جامعه كه تأمین‌كننده نیاز این گروه از مصرف‌كنندگان خدمات باشد به صورت مدون و منسجم طراحی و تنظیم نشده است.
    نكته بسیار مهم دیگری كه ضرورت توجه خاص به ارائه خدمات امدادی و نجات به زنان و كودكان را از اهمیت بیشتری برخوردار می‌كند توجه به ابعاد فرهنگی، اعتقادی و شرعی در ارائه خدمات امداد و نجات است. اگرچه، در فعالیت‌های امداد و نجات، ضرورت نجات مصدومان از هر اصلی مهم‌تر است با این حال، در مواردی كم توجهی به مسائل شرعی و فرهنگی خاص كشور، مانع از فعالیت‌های امدادی امدادگران مرد نسبت به مصدومان زن شده است. * فعالیت زنان امدادگر بر سرعت و كیفیت ارائه خدمات به زنان آسیب دیده می‌افزاید ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: از آن جایی كه با فعالیت و حضور امدادگران زن مشكلات شرعی كاهش می‌یابد، به نظر می‌رسد فعالیت زنان امدادگر بتواند بر سرعت و كیفیت ارائه خدمات به زنان آسیب دیده بیفزاید.

  2. 2 کاربر از پست مفید کاساندان سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •