دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: تیم "هاوین 2" با کسب مقام هشتم ، تیم اول آسیا شد

  1. #1
    دوست جدید
    نوشته ها
    149
    ارسال تشکر
    298
    دریافت تشکر: 408
    قدرت امتیاز دهی
    35
    Array

    پیش فرض تیم "هاوین 2" با کسب مقام هشتم ، تیم اول آسیا شد

    خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در آمریکا، به عنوان بهترین تیم خارجی مسابقات انتخاب شد.

    به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی که در آمریکا برگزار شد، تیم "هاوین 2" به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات، با کسب مقام هشتم در بین 33 تیم، به عنوان بهترین تیم مسابقات و تیم اول آسیا شناخته شد.






    در این مسابقات که در دو بخش پیست و جاده برگزار شد، تیم‌ها ابتدا با رسیدن به حد نصاب مجاز بخش پیست به بخش جاده راه یافتند که تیم خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با ثبت مقام دوم سرعت در پیست، چهارمین تیمی بود که مورد تایید قرار گرفت و راهی بخش جاده شد.

    طولانی بودن و دشواری مسیر مسابقه باعث شد بسیاری از تیم‌ها در مراحل مختلف از دور مسابقات کنار بروند،‌ اما تیم "هاوین 2" با تلاش و پشتکار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانست به عنوان یک تیم خارجی تا آخرین مرحله مسابقات پیش‌روی کند و به همین دلیل عنوان بهترین تیم را به خود اختصاص دهد.

    تیم "هاوین 2"، رقابت خود را از شهر آستین در ایالت تگزاس آغاز کرد و با گذر از چند ایالت آمریکا در نهایت با طی 2 هزار و 80 کیلومتر به شهر "می‌نیاپولیس" در ایالت "مینه‌سوتا" و خط پایان رسید.

    تیم‌های دانشگاه‌های میشیگان، مینه‌سوتا و آیووا مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند و تیم "هاوین 2" نیز موفق شد در بخش رقابت فنی، بهترین سیستم دینامیک و تعلیق خودرو را به خود اختصاص دهد.

    حضور دانشگاه میشیگان به عنوان ثروتمندترین دانشگاه آمریکا و مینه‌سوتا با 67 هزار دانشجو به عنوان پرجمعیت‌ترین دانشگاه آمریکا نشان از سطح بالای این رقابت‌ها بود.

    بر اساس این گزارش، خودروی خورشیدی "هاوین 2" دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حمایت‌های مالی بانک صادرات ایران، شرکت خودروسازی سایپا، شرکت گیتا باتری، شرکت حمل و نقل سریع هما اکسپرس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان تنها نماینده‌ی ایران در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی آمریکا شرکت کرده بود که در نهایت به عنوان بهترین تیم مسابقات شناخته شد.



    پـایـیـز مهـــری دارد کـه بـر دل ِ هـر خیــابــان می نـشـیـنـد !






  2. 3 کاربر از پست مفید ؛ شادی ؛ سپاس کرده اند .


  3. #2
    دوست جدید
    نوشته ها
    149
    ارسال تشکر
    298
    دریافت تشکر: 408
    قدرت امتیاز دهی
    35
    Array

    پیش فرض پاسخ : تیم "هاوین 2" با کسب مقام هشتم ، تیم اول آسیا شد

    همزمان با واپسین روزهای برگزاری جام‌جهانی فوتبال برزیل، از 20 تیرماه یعنی فردا، مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در کشور آمریکا برگزار خواهد شد که تیم هاوین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین یکی از 19 تیمی است که در این رقابت‌ها حاضر شده است.

    تیم توسعه‌دهنده‌ی این خودرو انواع تست‌ها و آزمایش‌های فنی لازم را در ایران و با طی مسیری در جاده‌های شمالی کشور انجام داده‌اند تا خودروی خود را برای طی مسیری 2,700 کیلومتری بین آستین تگزاس تا میناپلیس مینسوتا طی کند.

    هرچند موتور و پنل‌های خورشیدی مورد استفاده در این خودرو، ساخت خود این تیم نیست، اما اعضای تیم سیستم Maximum Power Point Tracking را با بهره‌گیری از معکوس‌کننده و شارژرهای باتری ایجاد کرده است که سعی در استفاده از بیشینه‌ی انرژی تولید شده در سلول‌های باتری‌های خورشیدی دارد.


    براساس اطلاعات منتشر شده توسط یکی از اعضای این تیم، این خودرو برای استفاده‌ی بهینه از انرژی جذب شده توسط سلول‌های خورشیدی با توجه به مسیری که طی خواهد کرد، بهبود می‌یابد.

    فرخنده‌ نظیری، تنها عضو خانم این گروه در این مورد چنین گفته است:
    ما ابتدا محیطی را که رقابت‌ها در آن انجام خواهد شد شبیه‌سازی کردیم. سپس درصدد محاسبه‌ی زاویه‌ی تابش خورشید در طول هشت روز برگزاری مسابقات برآمدیم.
    هاوین ۲ یک خودروی خورشیدی با وزنی 220 کیلوگرمی است که ابعاد آن 4.5، 1.8 , 1.1 متر برای طول، عرض و ارتفاع است. ارتفاع مورد نظر با محاسبه‌ی کاکپیت در نظر گرفته شده است. سلول‌های خورشیدی مساحتی 6 متر مربعی از سطح خودرو را به خود اختصاص داده است. باتری‌های لیتیوم-یونی این خودرو قادرند تا انرژی مورد نیاز برای حرکت در سرعت 90 تا 150 کیلومتر بر ساعت را برای بیش از 4 ساعت تامین نماید.








    یقیناً استفاده از انرژی‌های پاک می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آلودگی هوا مخصوصاً در کلان شهرها داشته باشد. بخشی از کشور عزیزمان ایران، همیشه در معرض تابش آفتاب قرار دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش و استفاده از دانش بومی متخصصان، وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و علاوه بر پیشگیری از آلودگی بیشتر، منجر به صرفه‌جویی ارزی در کنار پیشرفت دانش داخلی شد.


    مسابقات خودروهای خورشیدی آمریکا از سال 1990 با حمایت کمپانی جنرال‌موتورز در جهت بالا بردن توان مهندسی در زمینه ی تولید خودروهای خورشیدی هر دو سال یکبار در دو مرحله‌ی FSGP و ASC برگزار می‌گردد. شرکت‌کنندگان در مرحله‌ی اول در صورت کسب حد نصاب امتیازات قادر به شرکت در مرحله‌ی دوم خواهند بود.



    شاید حضور تیم‌هایی از دانشگاه‌های طراز اول جهان در زمینه‌ی فناوری‌های نوین همچون دانشگاه MIT، استنفورد و برکلی نشان از اهمیت این مسابقات داشته باشد. در پایان برای تیم هاوین آرزوی موفقیت می‌کنیم
    پـایـیـز مهـــری دارد کـه بـر دل ِ هـر خیــابــان می نـشـیـنـد !






  4. کاربرانی که از پست مفید ؛ شادی ؛ سپاس کرده اند.


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دومین همایش رباتیک با عنوان "فکر نو، ایده نو" برگزار می‌شود
    توسط نو آور در انجمن تازه های رباتیک و مکاترونیک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28th January 2014, 12:37 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 21st July 2010, 04:19 PM
  3. شون پن از16اوت مقابل دوربین"پائولوسورنتینو"می رود
    توسط NeshaNi در انجمن آرشیو بخش هنر
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 9th July 2010, 12:22 AM
  4. خبر: نوکیا از گوشی "ورتو ناتیلوس" رونمایی کرد
    توسط SOURCE MOBILE در انجمن اخبار تلفن همراه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24th September 2008, 09:40 AM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •