دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نکاتی پیرامون بدزبانی و کلام زشت

  1. #1
    همکار بخش مذهبی
    نوشته ها
    4,395
    ارسال تشکر
    7,424
    دریافت تشکر: 12,850
    قدرت امتیاز دهی
    7192
    Array

    پیش فرض نکاتی پیرامون بدزبانی و کلام زشت

    آیا فحش هایی هم که به شوخی گفته می شوند همین آسیب هایی که گفتید به دنبال دارند ؟
    پاسخ – بله . مثل اینکه شما در تولد کسی ، در یک جعبه حشرات آلوده جمع بکنی و روی آنرا یک پاپیون بزرگ بزنی .و به طرف بدهی ، چه احساس زشتی به انسان دست می دهد ؟ مثل اینکه شما می خواهید دوستتان را تحویل بگیرید و با او احساس صمیمیت بکنید اما کلمات زشت بکار می برید . به همان اندازه که شما حشرات آلوده روی سر او بریزی ، زشتی نثارش کرده ای . گاهی فحش های شوخی دردش بیشتر از فحش های جدی است زیرا فحش های جدی من را مجبور می کند که یک روزی برگردم ولی فحش های شوخی را جزو لطف های خودم تلقی می کنم و این فوق العاده خطرناک تر است .



    امام صادق (علیه السلام ) می فرمایند : کسی که می خواهد کلام زشت را از خودش دور بکند با سوره ی همزه مانوس باشد . در روایت داریم که کسی که سوره ی همزه را بیست و یک بار می خواند کلام های زشت و سخن بدگویان را از خودش دور کرده است .



    انس با قرآن برکات زیادی را برای ما خواهد داشت . با خواندن آن هم خودمان از ناسزا گفتن دور بشویم و هم این که این فرصت را برای دیگران بسوزانیم و اجازه ندهیم که آنها در مورد ما بد بگویند .

    حالا ممکن است کسانی که در زندگی مشتر ک شان می بینند که همسرشان دارای روحیه ی فحش دادن است احساس ورشکستگی خیلی جدی را بکنند . بگویند که کاش ما زودتر این حرفها را می دانستیم . من به این دوستان می گویم که شما وارد یکی از فازهای امتحانی خدا شده اید. شما با کسی همنشین شده اید که او بیماری دارد .


    اگر این بیماری روحی واخلاقی باشد و سرطان بدخیم فحاشی باشد ، برای درمان این روحیه لازم است که هم به ادعیه تمسک بکنید هم خلق خودتان را خوش بکنید و هم مراقبت کنید که شما بیمار نشوید . هر کدام از اینها را که شما انجام بدهید ، در نزد خدا محاسبه می شود .



    خدا می گوید که همه ی اینها برای شما نورانیت می آورد . یک انسان رشد یافته می شوید و تعادل خودت را بیشتر می کنی برای اینکه بتوانی و آسیب های این فحش ها را از بین ببری لازمه اش این است که کلمات زیبا بشنوی . مثلا وقتی ما در دود تهران هستیم و سرب مصرف می کنیم لازم است که مقدار زیادی اکسیژن مصرف کنیم . بخاطر همین اکسیژن های پاک کلام ها را بشنوید. اهل بیت از ما خواسته اند که هم قرآن را بشنویم و هم بخوانیم . که هر کدام از اینها آسیب های روحی ما را پاک می کند و بخشی از گناهان خاص را از بین می برد .



    کسی که در فضای نامناسب قرار می گیرد به خودش فرصت بدهد که صدای مناجات و قرآن را بشنود و از خدا بخواهد که با یاد خدا روحش پاک بشود و تو یاد می کنی کسی که تو را یاد آوری کند.



    خانم نیلچی زاد
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر


  2. 4 کاربر از پست مفید طلیعه طلا سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22nd February 2014, 12:50 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 30th July 2013, 01:07 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 21st June 2013, 11:37 PM
  4. راهنمای پیشگیری و درمان نوروپاتی ديابتی
    توسط MR_Jentelman در انجمن ديابت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 31st July 2009, 07:26 PM
  5. خبر: برترین پیام‌ رسان اینترنتی در سال ۲۰۰۹
    توسط Asghar2000 در انجمن اخبار وب و اینترنت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th April 2009, 12:12 AM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •