دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: چرا از موزيک لذت ميبريم؟

  1. #1
    کـــــــاربر فــــعال
    نوشته ها
    11,737
    ارسال تشکر
    9,700
    دریافت تشکر: 12,916
    قدرت امتیاز دهی
    1271
    Array

    Cool چرا از موزيک لذت ميبريم؟

    چرا از موزيک لذت ميبريم؟


    موزيک چيست؟ چرا به جاي شنيدن صداي معمولي شخصي که در حال صحبت کردن است از صداهاي پر امواج لذت ميبريم؟ و واقعا چرا موزيک بعضي از مواقع کاملا بر عکس، احساس غم و اندوه درانسان ايجاد مي کند؟ يک سري امواج صدا که بر حسب اصول درست کنار يکديگر قرار ميگيرند، موزيک را ميسازند.

    امواج صدا پخش ميشوند و تعداد امواج در ثانيه نوع صدا را ثبت ميکند. در ثانيه اگر ۲۶۰ موج بوجود بيايد يعني لرزش صداي نت (دو) را ميشنويم. به اين ترتيب ۷ صداي پايه به وجود مي آيد به نامهاي، دو- ر- مي- فا- سل- لا- سي. بعد از آخرين نت يک لرزش براي صداي (دو) ي بعدي به وجود مي آيد که يک برابر آن صداي قبلي ضعيف تر به گوش ميرسد. از (دو) اول تا (دو) دوم را يک اکتاو ميگويند. اين اکتاو، گام، آکورت ها به صورت يک سريِ رياضي که به طور منظم و متنوع کنار يکديگر قرار ميگيرند به شکل خوشايندي تبديل به موزيک ميشوند.
    اما بسياري از افرادي که از منطق رياضي اطلاعاتي ندارند چگونه موزيک دلنشيني توليد ميکنند؟

    مثل يک چوپان در صحرا .چگونه قشنگترين موزيک ها را ميسازند؟ درواقع بين فرهنگ موزيک و لذتي که انسان از آن ميبرد روابطي وجود دارد.در بعضي مواقع يک موزيک که از نظر رياضي تمامي قوانين آن رعايت شده ساخته ميشود، بعضي مواقع ازريتمهاي سرگردان در آفريقا. قابليتهاي زبان و موزيک در بسياري از موارد به يکديگر نزديک ميباشد.
    بدون شک و شبهه ميدانيم که قابليت حرف زدن براي ادامه زندگي لازم و ضروري است. اما موزيک در مقابل کدام احتياج انسان قرار دارد، هنوز مشخص نشده است.
    کودکان هنگامي که شروع به حرف زدن ميکنند ابتدائي ترين صداها را در آنِ واحد همراه با امواجي شبيه موزيک به زبان مي آورند.زماني که کلمات بيشتري مي آموزند کم کم آنها را به صورت شعر بيان ميکنند. به اين ترتيب مغز انسان آمادگي شنيدن صداي خوش و امواج دلپذير را دارد.
    راههاي ادراکات از طريق رقص و موزيک تنها مختص انسان ميباشد، اما امروزه ثابت شده که نه تنها بر روي انسان تاثيرگذار است، بلکه موزيک بر روي گياهان و حيوانات نيز تاثير گذاشته، آنها نيز موزيک را درک ميکنند.

    شبکه خبري تي آر
    ویرایش توسط LaDy Ds DeMoNa : 7th November 2009 در ساعت 06:44 AM
    بازی تمام شد همه با هم کلاغ پر !!

    - – – ––•(-•LaDy Ds DeMoNa •-)•–– – – -


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •