دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: 10 خبر برتر پزشکی جهان در سال 2014

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    دوست آشنا
    رشته تحصیلی
    علوم تغذیه
    نوشته ها
    265
    ارسال تشکر
    895
    دریافت تشکر: 807
    قدرت امتیاز دهی
    454
    Array

    پیش فرض 10 خبر برتر پزشکی جهان در سال 2014

    10 خبر برتر پزشکی جهان در سال 2014


    به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برخی از این مطالعات روی فرایند پیری با جلوگیری از آن فوکوس کرده بودند و عده ای دیگر به دنبال راه هایی برای تقویت توانایی های ذاتی که از تولد با ماست، بوده اند.
    در زیر به چند دستاورد مهم پزشکی در سال 2014 اشاره خواهیم داشت:
    1- منشا جغرافیای ایدز شناخته شد:
    تیم های تحقیقاتی از سراسر جهان به هم پیوستند تا دریابند که کجا، کی و چگونه اولین مورد ایدز در انسان اتفاق افتاد. با استفاده از آنالیزهای آماری آن ها دریافته اند که منشا این بیماری در Kinshasa پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو و حول و حوش سال 1920 بوده است. به نظر می رسد اولین بار انسان به وسیله شمپانزه ها به این ویروس مبتلا شده است و این تیم نشان داده اند که چگونه تغییرات اجتماعی و روش های حمل و نقل موجب شیوع این بیماری از سال 1960 به بعد شده است.

    2- سزارین ممکن است موجب تغییرات اپی ژنتیکی شود:
    مطالعه ای به و سیله محققین در انستیتو کارولینسکا شواهدی را نشان می دهد که زایمان از طریق سزارین می تواند منجر به تغییراتی در سلول های بنیادی نوزاد شود. برخی از تغییراتی که این تیم دریافته اند می توانند منجر به افزایش خطر بیماری های ایمونولوژکی مانند آسم، دیابت نوع یک، سلیاک و ... شود. هم چنین این مطالعه بیان می کند که مشخص نیست که این تغییرات اپی ژنتیکی طولانی مدت هستند یا کوتاه مدت.

    3- ماشه شروع فرایندهای استرس در مغز شناخته شد:
    تیمی از محققین در انستیتو کارولینسکا سوئد یک فاکتور مهم مرتبط با استرس را کشف کرده اند. این پروتئین که secretagogin نام دارد به عنوان ماشه ای برای شروع آزادسازی هورمون استرس CRH در مغز عمل می کند. مطالعات قبلی نشان داده بود که CRH بخشی از فرایندی است که منجر به سیگنالینگ به غده هیپوفیز و سایر اندام ها می شود.

    4- شناسای اولین گام ها در ایجاد سرطان پانکراس:
    تیمی از محققین در کلینیک مایو فرایندهای بدوی دخیل در ایجاد سرطان پانکراس را کشف کرده اند. این مطالعه می تواند منجر به ایجاد درمان هایی شود که مانع از شروع سرطان می شود. این تیم دریافته اند که فرایندهای اولیه که در سطح مولکولی اتفاق می افتند به دلیل ایجاد آسیب های پانکراسی شروع می شوند که برخی از آن ها تغییر شکل داده و به صورت سرطانی رشد می کنند.

    5- شناسایی سیگنال homing در مغز که استعداد مسیر یابی بعضی از افراد را توجیه می کند
    : محققینی که در کالج لندن کار می کنند بخشی از مغز را شناسایی کرده اند که به افراد اجازه می دهد بدانند باید به کدام سمت حرکت یا سفر کنند و در واقع به آن ها جایگاه و جهت درست را نشان می دهد. آن ها دریافته اند که منطقه entorhinal در مغز که پیش از این نقشش برای جهت یابی مشخص شده بود، مسئول توانایی مسیر یابی ما نیز هست. این محققین دریافته اند که می توانند میزان حس جهت یابی فرد را با به طور دقیق با استفاده از اسکن های بدست آمده از MRI تخمین بزنند.


    6- کودکان هفت ساله می توانند به طور استراتژیک فکر کنند:
    محققین در دانشگاه مینه سوتا مطالعه ای را انجام داده اند که شامل تست هایی روی استراتژی فکری کودکان است و نشان می دهد که بچه هایی با شش و نیم سال سن در زمان بازی قادر به استفاده از استراتژی های هوشمندانه ای هستند که با بزرگسالان قابل مقایسه است. این یافته ها نشان می دهند که کودکان قادر به استفاده از تفکر بازگشتی هستند و دارای توانایی برای انجام کارهای هستند که بالغین بر مبنای انگیزه های ایجاد شده به آن ها فکر می کنند.

    7- چگونه می توان بیماری های اوتوایمن را خاموش کرد:
    محققین در دانشگاه بریستول مطالعه ای پیشگامانه انجام داده اند که راهی را برای درمان بیماری های اوتوایمن مانند مولتیپل اسکلروزیس ارائه می دهد. آن ها در این مطالعه دریافته اند که چگونه می توان مکانیسمی را که موجب حمله به بافت ها می شود به مکانیسمی پشتیبان تبدیل کرد.

    8- کشف مارکر ژنتیکی پشت پرده بیمار های قلبی عروقی و سکته:
    تیمی از محققین در دانشگاه ویرجینیا اعلام کرده اند که یک واریته ژنتیکی مرتبط با افزایش خطر سکته و انواع خاص بیماری های قلبی عروقی را کشف کرده اند. این یافته ها با آنالیز ژنوم بیش از 5000 نفر بدست آمده است و منجر به یافتن مسیرهای متابولیکی شده است که نقش مهمی را در انواع بیماری ها ایفا می کنند.

    9- از دست رفتن حافظه به دلیل آلزایمر می تواند برگشت داده شود:
    تیمی از محققین در UCLA و انستیتو Buck گزارش داده اند که 36 نکته از یک برنامه درمانی که آن ها طراحی کرده اند موجب کاهش علایم جنون در نه بیمار از 10 بیمار داوطلب این مطالعه شده است. در این مطالعه به جزئیات و برنامه اشاره داشته اند و این که چگونه این برنامه ظرف یک دوره سه تا شش ماه موجب این بهبود شده است.
    10- دارویی که می تواند موجب بازگشت دیابت در جزایر پانکراسی موش شود:
    محققین در دانشگاه آلاباما اعلام کرده اند که آن ها تست هایی را با استفاده از داروی فشار خون verapamil انجام داده اند که نشان می دهد این دارو می تواند به طور موقت علایم دیابت را در جانوران ازمایشگاهی از بین ببرد. قرار است مطالعات بالینی انسانی ظرف یک سال اینده صورت گیرد.
    I've lost too bad
    نیای داخل از دستت رفته
    http://nokhbesaz.blogfa.com


  2. 3 کاربر از پست مفید pedram91 سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آموزشی: دانلود کتب و جزوات و نمونه سوالات پزشکی(داروسازی،دندانپزشکی مامایی) سال 92
    توسط Almas Parsi در انجمن معرفی سایر کتب و مجلات علمی
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: 17th March 2016, 06:30 PM
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 5th May 2013, 08:42 PM
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 22nd October 2012, 07:52 AM
  4. پيام رييس كل سازمان نظام پزشكي به مناسبت روز پزشك
    توسط داداشی در انجمن خبرهای پزشکی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 21st August 2012, 01:05 AM
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 13th September 2010, 01:57 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •