دوست عزیز، به سایت علمی نخبگان جوان خوش آمدید

مشاهده این پیام به این معنی است که شما در سایت عضو نیستید، لطفا در صورت تمایل جهت عضویت در سایت علمی نخبگان جوان اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید، در صورتی که عضو سایت نباشید نمی توانید از تمامی امکانات و خدمات سایت استفاده کنید.

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: آيا اين كار توانستيد باطری های اصلی را از نمونه تقلبی ت

رأی دهندگان
4. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • نه

    0 0%
  • بله

    4 100.00%
  • براي بعضي ها

    0 0%
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: .::چگونه باطری های اصلی را از نمونه تقلبی تشخیص دهیم::.

  1. #1
    دوست آشنا
    نوشته ها
    523
    ارسال تشکر
    289
    دریافت تشکر: 920
    قدرت امتیاز دهی
    111
    Array

    Post .::چگونه باطری های اصلی را از نمونه تقلبی تشخیص دهیم::.


    باطری های تلفن همراه جزء قطعات مهم سخت افزاری گوشی ها محسوب می شوند و سازندگان موبایل برای هر مدل به تناسب شرایط و کارایی آن باطری های متناسب را طراحی و تولید می کنند.
    به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه ایران ، تولیدکنندگان پس از عرضه گوشی به بازار ، از کاربران می خواهند که برای افزایش عمر گوشی از باطری ها به درستی مراقبت و به هیچ وجه از باطری های تقلبی استفاده نکنند و در غیر این صورت هیچ مسوولیتی را در معیوب شدن گوشی نمی پذیرند.
    به ادعای برخی از فروشندگان در خیابان جمهوری تهران، بسیاری از فروشگاه ها برای کسب سود بیشتر ، باطری های اصلی گوشی تلفن همراه را با باطری های تقلبی و چینی تعویض می کنند.
    آنان می افزایند : این فروشگاه ها باطری تقلبی را که با بهای حدود 20 هزار ریال خریداری می شود به جای باطری اصلی در بسته گوشی قرار می دهند و به مشتریان عرضه می کنند.
    این درحالی است که طول یک دوره شارژ باطری و طول عمر باطری های تلفن همراه از فاکتورهای مهم خرید این دستگاه ها محسوب می شوند.
    کارشناسان حوزه مخابرات می گویند که باطری تقلبی کارایی گوشی را کاهش می دهد، البته مدت دوره شارژ یک باطری به میزان استفاده از دستگاهها نیز بستگی دارد.
    از سوی دیگر فناوری ساخت و طرز نگهداری عامل مهمی در دوام و کارایی باطری ها هستند.
    * راه های تشخیص باطری اصل از تقلبی
    تشخیص اصل بودن یا غیر اصل بودن باطری گوشی ها متناسب با هر برندی متفاوت است و بسیاری از فروشندگان نیز به همه برندها آشنایی ندارند .
    یکی از فروشندگان عمده در بازار تهران که خود را "حسن تقی زاده" معرفی کرد، گفت که مشتریان برای اطمینان بیشتر ، بهتر است ، گوشی ها را از فروشگاها مجاز و با گارانتی معتبر خریداری کنند.
    شرکت نوکیا از اواخر سال 2004 برای تشخیص آسانتر باطری های اصل از نمونه تقلبی روی باطری های خود هولگرام همراه با کد مخصوص چسبانده است.
    شرکت های چینی تولیدکننده باطری های تقلبی این هولگرام را جعل کرده اند بنابراین برای تشخیص اصل بودن گوشی باید از راههای دیگر استفاده کرد.
    وقتی به هولگرام نگاه می کنید باید از یک زاویه نشانه وسمبل( Nokia connecting hands) دو تا دست و از زاویه دیگه لوگوی Nokia Original Enhancements را مشاهده کنید.

    در مرحله بعدی ، زمانی که هولگرام را به چپ, راست, پایین و یا بالا تغییر زاویه می دهید باید به ترتیب مجموعه نقاطی را با شماره های یک، دو، سه و چهار ببینید.


    در مرحله بعدی ، در هولگرام بخشی سیاه رنگ وجود دارد که زیر آن کد 20 رقمی حک شده است ، نوار سیاه را باید خراش داد تا پس از پاک شدن کد باطری ظاهر شود.


    این کد را از بالا به پایین باید بخونید،
    این کد را در قسمت Enter the code below and submit it for authentication: از این آدرس وارد کنید و سپس دکمه Search درون صفحه را بزنید.
    http://europe.nokia.com/A4144894
    پس از دادن کد به سایت نوکیا ممکن است دو حالت رخ دهد ، اگر پیغام صحیح بودن شماره سریال باطری به شما داده شود، نشانه اصل بودن باطری است اما اگر پیغام خطا داده شود باطری شما تقلبی بوده است.
    * راههای نگهداری باطری
    در نگهداری باطری های گوشی های تلفن همراه نکاتی نیز باید رعایت شود تا عمر باطری و زمان استفاده از آن افزایش یابد.
    کاربران گوشی های تلفن همراه می توانند از طریق تنظیمات مختلف دستگاه میزان مصرف باطری خود را در حد نیاز تنظیم کنند به طور مثال نور پس زمینه صفحه نمایش را می توان کم و زیاد کرد و نور کم با مدت زمان شارژ باطری رابطه مستقیم دارد.
    بلندی صدای زنگ های گوشی و حالت لرزاننده ، یکی از عواملی است که مدت زمان استفاده از باطری را کاهش می دهد و بارعایت این نکات می توان از آنها در جهت کاهش زمان عمر باطری استفاده کرد.
    زمانی که باطری را شارژ می کنید، اجازه دهید این شارژ تا 100درصد ادامه داشته باشد و چند دقیقه هم پس از شارژ شدن کامل صبر کنید، سپس دستگاه را از حالت شارژ خارج کنید.
    شارژ ناقص دستگاه ، ماندگاری شارژ را کم می کند.
    تا آنجا که می توانید از شارژرهای خودرو کمتر استفاده کنید زیرا که نوسان دینام خودرو و ایراد آن باعث ایجاد نوسان در برق مورد نیاز گوشی خواهد شد و امکان صدمه دیدن باطری گوشی را افزایش می دهد و از طرفی این شارژ مقطعی بوده و عمر زیادی ندارد.
    زمانی که زنگ هشدار نیاز به شارژ به صدا در می آید ،گوشی خود را شارژ کنید و برای دوام بیشتر باطری هر چند وقت یک بار اجازه دهید شارژ باطری شما به صورت کامل تمام شود.
    برخی از قابلیت های گوشی همچون دوربین عکاسی ، ضبط صدا ، BlueTooth را در صورتی که مورد استفاده نیستند، خاموش کنید زیرا ماندگاری شارژ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
    اگر احساس می کنید در برنامه روزانه وقت لازم برای شارژ باطری ندارید ، پیش بینی های لازم را انجام دهید و کارهای غیر ضروری با گوشی انجام ندهید.
    در مکانهایی که جریان برق نوسان دارد، مراقب گوشی خود باشید و از شارژ کردن باطری خودداری کنید.

  2. 2 کاربر از پست مفید SysT3M سپاس کرده اند .


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مقاله: سیستم عامل ( مقاله )
    توسط Admin در انجمن بخش مقالات نرم افزار
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: 25th April 2013, 01:33 AM
  2. تشخیص آبستنی گاوهای گوشتی
    توسط Number One در انجمن دام
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 26th October 2008, 10:08 AM
  3. معرفی هواپیماهای میگ
    توسط N I M A در انجمن مهندسی هوا فضا
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: 23rd September 2008, 04:08 PM
  4. آموزشی: تاثير حافظه اصلی بر كارآئی سيستم
    توسط Admin در انجمن آموزش سخت افزار
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 7th September 2008, 06:40 PM

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •