. .

شما اینجا هستید

مطالب تصادفی در سایت علمی نخبگان جوان | com.نخبگان

پیغام خطا

User warning: The following theme is missing from the file system: shoma5. For information about how to fix this, see the documentation page. در _drupal_trigger_error_with_delayed_logging() (خط 1156 از /home/javan/domains/nokhbegan.co/public_html/includes/bootstrap.inc).

چند راه حل ساده و ورزش برای درمان خروپف

PDF version
کل آرا: 315
دسته بندی: 
چند راه حل ساده و ورزش برای درمان خروپف
یکی از نگرانی‌ها و مشکلاتی که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد خروپف شبانه است که به راحتی می‌تواند با انجام تمریناتی آنرا رفع کرد.

خروپف زمانی رخ می دهد که عضلات گلو شل می‌شود در این حالت راه‌هوایی مسدود می‌شود و همین امر علتی است که تنفس را هنگام خواب دچار مشکل می‌کند.

گاهی اوقات این عارضه می‌تواند زمینه ساز مشکلات سلامتی زیادی نظیر بیماری‌های قلبی باشد.
مطالعه ای در این زمینه روی 22 مرد و 17 زن انجام شد و محققان افراد را به دو گروه تقسیم کردند یک گروه از اسپری مخصوص بینی استفاده کردند و همچنین تمریناتی برای داشتن تنفس عمیق انجام می دادند و سه بار در روز از این اسپری استفاده کردند.

 

گروه دیگر فقط به شستشوی بینی سه بار در روز اکتفا کردند و آنها از تمرینات مربوط به بهبود شرایط بلع و گفتار استفاده می‌کردند.
خروپف به دلیل ارتعاش ماهیچه‌ها و بافت نرم عضلات ایجاد می‌شود که منجر به انسداد راه‌های هوایی فوقانی می‌شود بنابراین نیاز فعالیت‌هایی است که این عضلات تقویت شوند.

 

در حقیقت به عنوان یک تئوری این موضوع مطرح است که تقویت عضلات می‌تواند منجر به کاهش خروپف شود، در نتیجه مطالعه‌ای در این باره انجام شد و محققان شرکت کنندگان را به مدت یک هفته با توجه به تمریناتی که به آنان داده بودند بررسی کردند و بعد از این دوران به مدت سه ماه،‌میزان خروپف آنها اندازه گیری شد و افرادی که تمرینات را انجام داده بودند از آن بهره بردند به گونه‌ای که 36 درصد فرکانس خروپف و 59 درصد شدت صدا کاسته شد.

 

نمونه این تمرینات به شرح ذیل است:
1) با نوک زبان به سقف دهان فشار بیاورید و آنرا به عقب بکشیداین عمل را 20 بار انجام دهید.

 

2) زبان را به سمت بالا بکشید و 20 بار این عمل تکرار شود.

 

3) در حالی که نوک زبان را به داخل دندانهای جلو هدایت می‌کنید به قسمت پشت زبان فشار آورید. این عمل هم 20 بار انجام شود.

 

4) زبان و کام نرم را 20 بار بالا ببرید.

 

5) با استفاده از انگشت سبابه، گونه را از دندانها دور کنید و آنرا به پایین بکشید. این عمل 10 بار برای هر سمت انجام شود.

 

6) هنگامی که غذا می‌خورید زبانتان را به سمت سقف دهان بالا ببرید به ویژه هنگام بلع، بدون اینکه عضلات گونه را محکم کنید.

منبع: بیتوته

بازنشر: سایت علمی نخبگان جوان

کلمات کلیدی: 

افزودن دیدگاه جدید

ویژه های سایت

و دیگر خدمات رسانه بر خط نخبگان جوان

معرفی فناوران در تمامی رشته ها به سازمان ها و ارگان های طرف قرارداد رسانه برخط نخبگان جوان ...

مشاوره و اخذ استاد راهنما

هسته ی علمی رسانه بر خط نخبگان جوان با بیش از 180 نفر دکترا و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و اساتید...

و دیگر خدمات رسانه بر خط نخبگان جوان
مشاوره و اخذ استاد راهنما

نظر سنجی

  • تعداد مقالات: 2,156
  • بازدید امروز : 11717
  • بازدید دیروز: 83459

افراد آنلاین:

406

اکنون ساعت   3:04 am به وقت تهران میباشد.

امروز: شنبه 2 مرداد 1400

 

اینستاگرام: @majles.e.javan تلگرام: @majles.e.javan

استفاده از تمامی مطالب سایت تنها با ذکر منبع آن به نام سایت علمی نخبگان جوان و ذکر آدرس سایت com.نخبگان مجاز است
استفاده از نام و برند نخبگان جوان به هر نحو توسط سایر سایت ها ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
مسئولیت مطالب ارسالی کاربران بر عهده سایت علمی نخبگان جوان نمی باشد

تهیه و تنظیم مطالب: com.نخبگان